wilmablogghund

Alla inlägg den 11 december 2023

Av Wilma Border collie - 11 december 2023 18:06

Basse vägra kliva upp i morse så jag fick klara av mina morgonrutiner på egen tass.

Men sen skulle han hämtas.

 

Basse har behagat vakna och är ute. Men bara att vänta i några dagr medan han snörullar mycket och länge. Sen skulle vi till våran lekplats.

 

På väg till den så hade Basse idéer om att vi kunde kolla vår etapp. Skulle vi inte alls enligt matte. För mycket snö och en massa andra märkliga undanflykter.

 

Lekplatsen och nu ska vi leka. Nån boll var inte att tänka på för det är djup blötsnö så en boll skulle lätt försvinna.

 

Detta är för långt bort enligt matte. Visst inga spår efter vargarna, bara rådjur men i alla fall.

 

Visade sej att han bara skulle på toa i skogen så han kom tillbaka snabbt.

 

Försökte springa och leka. Gick så där, det är tungt att springa i djup blötsnö. Blev riktiga motionspass.

 

Syns här, Basse har snö upp till magen. Alldeles för jobbig att springa i.

 

Jobbigt var det så inne i skogen vilade jag en stund. Basse drog i väg och letade.

 

Han lyckades minsann rota fram ett gammalt vintermarinerat revben.

 

Fast det övergav han snabbt när vi fick leta köttbitar. Matte hade tagit fram de sista som jag fick när vår bästa frysstädare fyllde år. Nu planerar vi att bo på hennes trappa för kanske att hon städar frysen igen. Vi är faktiskt beroende av sånt där frysstädningkött, utsökt är det.

 

ick en sväng i skogen, mindre med snö här så det var lättare. Hade inte hänt nåt av värde rådjur och räv hade passerat bara.

 

Satte mej och funderade på jobbarsäsongen. I den här skogen jobbade vi väldigt hårt och mycket men det var då det. Nu får vi ägna oss åt annat ett tag.

 

Men så blommade det ett ostträd, perfekt tröst. Numer pedansiskt städat.

 

Ännu bättre matte hade kladdat så osttuben behövde städas. Det klarade jag av medan Basse pedantstädade trädet.

 

Basse ansåg att jag också skulle städas, inte för att jag hade nån ost i pälsen men en grundlig tvätt blev det. Skönt med lite gos i skogen.

 

Ute på vägen igen så hade Basse span på skogen med vår etapp. Lugnt och stilla fast matte vet att en vandrare hittade vargspår där i helgen.

 

Som sagt isrejs skulle vara trevligt, men som den ser ut får vi inte ens tänka tanken och koppeltvång råder.

Hem käkade lite och somnade, de där lekförsöken i tunga blötsnön tog på krafterna.

 

Matte trodde att hon skulle skrtiva nåt på datorn. Glöm sa Mimmi, jag ska minsann ha koll på vad du tänker skriva.

Gick på eftermiddagsrunda, halt och moddigt och försökte fortfarande komma ner nåt snöblandat regn.

Fick inte passera magiska fönstret, enligt matte ingen hemma. Passade biblioteket, gick hem mötte en granne, trevligt med umgänge en stund.

Försökte få hälsa på hos bästa frysstädaren, misslyckades.

I morgon ska vi hitta på nåt annat, får se vad det blir.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards