wilmablogghund

Alla inlägg den 8 december 2023

Av Wilma Border collie - 8 december 2023 18:02

Ordninmg i tillvaron i morse. Basse kom precis som han brukar. Alltså käkade vi en god gemensam frukost.

Skulle på morgonrunda, då försökte det duggregna. Så lite så vi slapp skador som tur var.

Sen skulle vi hitta på nåt, runt nollan och fortfarande en blandning av snö och regn. 

Slutade med att matte kom fram till att vi kunde röja i skidbacken en stund.

 

Och där svimmade Basse eller om han skulle rulla i natursnön igen.

 

Blötsnö kan ge soptunnor nya intressanta utseenden,

 

Så på fria tassar så vi drog. Nu ska vi springa och ha så där väldigt skoj som bara vi kan.

 

Vi sprang och lekte och hade så skoj. Nu har de pistat ut alla högar i barnbacken så innan det öppnar för skidåkare kan männniskovalpar åka pulka där.

 

Snökanonerna är avstängda för nu är det för varmt för att de ska kunna göra mera snö. Men kolla de enorma bergen med underbar konstsnö. De som sköter backen och snökanonerna utför ett helt otroligt jobb.

 

Vi lekte ännu mera. Massor med skoj jaktlekar och annat roligt. Letade en del godis i snön också. Bra med tanke på vad som sen hände.

 

Först kom Ricki och Tilly. Trevligt med flera hundar.

 

Strax efter dom så kom Frasse och taxen Zmulan. Ännu trevligare desto fler desto roligare har vi.

Sen kom två till som matte alldeles missade vad det hette.

Helt plötsligt var vi åtta hundar på vår bästa vinterlekplats.

 

Vi hade superskoj aliihopa massor med spring och lek och självklart trevliga viktiga hundsamtal.

 

Jag och Zmulan hade en väldigt skoj dragkamp. Hon snodde sin mattes vante och den tyckte jag att jag skulle ha. Jag vann.

Snodde vanten och sprang många snabba ärevarv med vinsten.

 

Ja jag tänker faktikst ligga här med min vinst. Vadå lämna ifrån mej det jag vunnit? Blev tvungen att göra det och om nån funderar så höll vanten.

 

Alla sprang och lekte. Alltså precis så här ska det vara på vår allra bästa vinterlekplats massor med hundar som har så där superskoj som bara en stor och lycklig flock kan ha, Himla tur att vi fick vara här idag.

Men allt skoj har ett slut. Vi skulle åt olika håll.

Matte skulle förbi förläggaren igen.

 

 

Detta skulle hon titta på. Förläggarens ena dotter är superduktig på att måla och nu är det utställning i den lilla fina butiken. Sånt här målar hon på fri hand.

Om ni är i Malmköping så besök butiken MM på Kungsgatan öppet torsdag till lördag.

Åkte hem, somnade gott efter våra Dentastix, helt överens om att detta var verkligen en perfekt fredag.

Vkanade hade fredagsmys med varsitt gott ben.

Gick på eftermiddagsrunda, blev ännu bättre. Magiska fönstret öppnades och vi fick smarrigt godis.

Hann bara hem så kom Bassehusse och hämtade Basse, Himla tur att vi hunnit med fredagsmyset för sånt får bara inte misssas.

I morgon är det lördag igen. Då blir det ännu mer mingel och umgänge med trevliga hundkompisar.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards