wilmablogghund

Alla inlägg den 19 december 2023

Av Wilma Border collie - 19 december 2023 18:05

Basse är som han är. 

I morse skulle han ha sovmorgon så det blev ensamma tråkrutiner för mej.

Men sen skulle jag åka och hämta honom.

 

När jag klev ur bilen hemma hos Basse fick matte syn på detta.

Jaha och? Det kan bli kallt och då är det faktiskt skönt om vårt baksäte är pälsklätt. Hon pratar om att nu är min Rugguggleperiod här och sen kommer Hormonhäxefängelset. Äch, byter bara ut den omoderna pälsen och självklart ska jag inte alls sitta i nåt korkat fängelse.

Tog sin lilla tid att väcka Basse och nedanför trappan stod matte och pratade om julklappsshoping om Basse behagade vakna. Han vaknade efter lite övertalning och vi åkte.

 

Suuuck! Nu har hon varit borta i flera veckor. Antar att alla pengar har gått till tråk, vi får väl vara glada om vi får varsin lösgodisbit i julklapp.

 

Skulle gå en sväng på kungens marker. Var ett tag sen sist. Blåste massor så det var inte speciellt skönt.

 

Basse han stirrade längtansfullt men enligt matte kunde han glömma allt det han drömde om.

 

Öppet vatten i ån mellan de kungliga sjöarna. Nä Basse skulle inte bada, eller det skulle han om han fått bestämma vilket han inte fick.

 

Eftersom sjusovaren tyroligen inte käkat frukost så serverades han sån. Jag som bara käkat tråkfrukost hemma hjälpte honom att äta upp. Frukost på de kungliga markerna är mycket godare.

 

Passerade min noga utvalda godissten. Jodå den gav sånt idag också.

 

Kollade av en massa mer viktiga hundsaker. Hundar hade det passerat men vi träffade inga. Matte pratade om att vända för det blåste kallt.

 

Nej Basse tänk inte ens tanken. Det ligger lite is i kanten och badsäsongen är sedan länge slut. Matte utsatte honom för olaga hot. Badar du blir det ingen julklappsshopping.

 

Tydligen var hotet effektivt för han tittade inte ens på vattnet när vi passerade över bron.

 

Den där extremt sällsynta solen visade sej.

 

Nu äntligen ska vi shoppa. Planer har vi, massor med såna.

 

Kolla shoppingproffset Basse. Han har stenkoll på var det finns bra grejar att köpa.

 

Ja, ja vänta du ska få din lösgodisbit. Vet du väl att jag alltid tar ut två så du också får en. Men tro inte att jag lär ut knepet hur man öppnar locken.

Kollade runt en massa, såg att matte smusslade med nåt och vi såg till att få fredagsmysben och sånt också.  


Tur att vi får shoppa så vi kan dricka vatten. Hemma finns inget och shoppingvatten är lika gott som lervatten i skogen.

 

Har fått vårt shoppinggodis . Tar på krafterna att kolla allt, välja det vi ska ha, försöka få matte att handla ännu mer och annat viktigt.

Åkte hem, matte GÖMDE en påse. Alltså man gömmer ingenting för oss! Men enligt henne får vi innehållet på julafton.

Somnade gott.

Skulle på eftermiddagsrunda. Blev en tråkig sån. träffade inga vi känner och det hade blivit kallare.

Sa åt Basse när han åkte hem att det vore trevligt om han såg till att vakna på morgonen så jag slipper ensam frukost. Fick inget svar.

Får väl se hur det är i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards