wilmablogghund

Alla inlägg den 31 december 2023

Av Wilma Border collie - 31 december 2023 17:34

Klarade av  mina trista morgonrutiner.

Sen skulle jag till Basse och hundträffen.

Redan när jag kom så var golden James Bond där. Mycket trevligt att träffas igen.

Sen kom det flera. Fidomatte kom och hade en mystisk påse med sej.

 

Bassehusse skottade fram bordet. Märklig sysselsättning.

 

Är detta verkligen sant? Kan det vara till oss??

 

Ropade på Basse för detta skulle han absolut inte missa. Vi fick inte alls vara på bordet.

 

Men vad gör du?? Vi tror att det är till oss. Alltså tog vi till förstärkning. Blev bortmotade igen.

 

Dvärgschnauzer Charile som vi inte träffat på länge kom. Han och Fido hade några intressanata diskussioner.

 

Så här är det. Idag fyller våra fantastiska hundträffar 6 år och det skulle firas. De där ljusen satt där typ bara för bild ett gick att tända de andra vägrade. Så plockades de bort.

Människorna räknade in nio hundar som ville fira.

 

Alltså värsta partyt. Vi bjöds på pannkaka allihopa. Fanns mycket sån så gissa om vi käkade.

 

Alla höll sej hos Fidomatte för att inte missa minsta lilla smula.

 

Det räckte till alla, ingen blev utan alla hundar så mätta och belåtna över de utsökta pannkakorna.

 

Tilly kollade av att det inte kommit fram fler pannkakor på bordet, men det var alldeles tomt. På marken fanns bara ett extremt väldiskat fat. Jag och Basse som är vana vi pannkakssök städade marken för det hade missats mikroskopiska smulor. Det är slöseri att låta såna drälla runt på backen, ingenting får förfaras,

 

En del lekte och vi andra snackade en del och önskade varnadra en tyst och lugn natt och ett gott nytt hundår. Det där med nyåtslöften det lämnar vi till människorna att klara av.

Sen var det dags att skiljas åt igen.

Åkte hem.

 

Medan vi firade så var bBassehusse på min gata och tog bort den där stora snövallen som gjort att min bil fått bo hos bästa beilmeken och frysstädaren ganska länge. För ploga det har kommunen glömt hur man gör. Men Basse har en ängel till husse som tog bort hela stora snövallen så nu kan bilen stå på gatan igen. Matte pratar om att hon känner en massa änglar och att nångång måste hon ha varit snäll.

Jag somnade gott när jag kom hem.

Mycket nöjd med det perfekta firande av 6 årskalaset för hundträffarna. De som gör så mycklet för alla hundar. Tänk så många hundar vi fått som vänner och människorna har fått nya vänner de också. Vi är unika och roligt har vi varje helg, detta betyder så mycket för så många och Bassehusse är fantastisk som låter oss vara på hans gård och ha skoj.

Gick på eftermiddagsrunda, lugn sån ingen otäck hund som tänkte anfalla mej och inga människor jag känner ute heller..

Idioter har redan börjat smälla så jag är lindad och har nåt i öronen. Blir det för mycket att skiten så ska jag och matte gå ner i källaren där inget syns och hörs.

I morgon så ska vi träffas igen. Borde nog fira att hundträffarna fyller 6 år och 1 dag då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards