wilmablogghund

Alla inlägg den 14 december 2023

Av Wilma Border collie - 14 december 2023 17:52

Basse han bestämde sej för att sova i morse också. Altså tråkfrukost och ensam morgonrunda.

Sen skulle han hämtas. 

 

Nisse ville komma in för ute var det kallt. Släppte in honom och väckte Basse.

Så skulle vi göra saker.

 

Matte skulle lämna nåt i en brevlåda.I den fanns den här påsen. Alltspå inte nog med magiskt fönster nu finns det en magisk brevlåda också. Men se vi tänker minsann inte alls berätta var den finns för det är min och Basses hemlighet. Inga andra hundar ska lyckas hitta den.

 

Skulle gå en sväng i trakterna av magiska brevlådan. Var länge sen sist vi gick där.

 

Ja ja vissa de rullar i natursnön så de tappar huvudet,. Jag vill inte dra runt på en huvudlös kompis.

 

Så blev jag anklagad för att antingen vara dement eller sjuk. Vadå jag bara provrullade och dessutom håller jag på och blir sån där Rugguggla enligt matte. Vadå, behöver byta ut min gamla omoderna och det kliar en del när den ska bort. Men natursnön var tämligen värdelös.

 

Basse fick sin frukost utspridd i snön. Bra för då fick jag lite extra frukost som var god med sällskap av Basse.

Alltså han fick mer än vad som syns vi hade hunnit käka upp ganska mycket redan.

 

Kollade av en del eftersom det var länge sen vi gick här. Allt var som det skulle. Hittade spår efter Hare och den snåle typen hade inte lämnat nåt godis till oss.

 

Titta! Påsen i magiska brevlådan innehöll köttbullar till oss!!

 

Supergoda såna. Åt flera stycken, tänk vad den där vegetariska matte missar. Fast tur att hon är sån för då får vi ha alla läckerheter ifred.

 

Hittade en del spännande dofter också. Har gått andra hundar här. Undrar om de vet om magiska brevlådan? Hoppas de aldrig upptäcker den.

 

Matte hade planer på en längre runda. Men det blåste runt invånare från Norra ishavet  och bägen var bara ett par knnöliga hjulspår. Enligt den tvåbensdrivna skitjobbigt att gå i.

 

Nån har minsann grävt efter sork. Basse studerade noga vad denna nån gjort men nån sork fanns inte, Vad skulle han ha en sån till efter både frukost och köttbullar??

 

Vände och skulle gå tillbaka, den längre rundan får bli en annan gång.

 

Tänkte gå ute på fältet men där var det djup snö och ännu jobbigare.

Så skulle vi hinna med ett uppdrag till.

 

Jaha hem till Inez för matte skulle låna nåt som hon behöver i helgen. Blir lite special på hundträffen då.

 

Smörade för Inezhusse och berättade om min oändliga ensamhet. Blev trodd.

 

Ut i köket för Inezmatte hade minsann gott godis att bjuda på.

Sen lyssnade vi på massor med tråkprat, fördelen var väl att det kom två människor till vi känner så vi fick mera umgänge.

Så skulle vi åka hem.

Hemma så somnade vi. Trötta av en upptagen förmiddag.

Skulle på eftermiddagsrunda. Blåste fortfarande runt pingviner, isbjörnar, eskimåer och en och annan djupfryst huggorm fladdrade förbi också.

Fick inte gå till magiska fönstret, fast vi träffade Zoya en snabbis och snackade en del med henne.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards