wilmablogghund

Alla inlägg den 3 december 2023

Av Wilma Border collie - 3 december 2023 18:07

Igår kväll så skulle jag gå och uppvakta vår allra bästa frysstädare som fyllde massor med år.

 

Mycket trevligt för där träffade jag Louie. Var länge sen och han var där på nån introduktion. Hans människor ska åka bort över jul och då ska han bo där. Trevigt att ha en annan hund att prata med. Människorna pratade som vanligt en massa tråk och drack märkliga saker som champagne och sånt.  

Så käkade de en massa mat också. Enligt matte jättegod. Louies människor kom också.

 

Detta är vår allra bästa frysstädare Kjerastin som fyller alla de där åren.

Sen var det dags att bogsera hem matte. Enkelt jobb för hon var alldeles självgående som tur var.

Hemma väntade en överraskning, hon bar på nåt och det visade sej vara en påse med alldeles utsökt kött till mej och Basse. Provsmakade en bit, helt perfekt det där ska vi minsann njuta av vid tillfälle.

Blev idag.

Ensam tråkfrukost och trist morgonrunda.

Matte sa en massa otryckbara saker. För ett par veckor sedan köpte hon nytt batteri till kameran. Det har krånglat och igår tvårdog det och vägrar ladda.

Alltså bara dåliga mobilbilder nu, hon avskyr att fota med mobilen. Men nåt reklamationsmail är skickat så förhoppningsvis kommer det ett nytt fungerande snabbt.

 

Kom en ny goldenkille idag. Nya bekantskaper är alltid trevligt. Han presenterade sej som Bond, James Bond. Alltså nån berömd agent i människornas värld.

 

Jag och Poppie berättade en massa för honom om vad vi brukar göra på våra trevliga träffar. Finns massor med viktigt som alla nya hundar behöver känna till.

 

Han och Poppie blev kompisar och jag tror att James Bond blev lite kär i henne. Roligt hade de i alla fall i snön.

 

Väldigt bra matte har han för hon förstod att vi alla svälter och sällan eller aldrig får nån mat hemma. Fick supergott godis. Precis vad vi behövde. Vi gillar människor som förstår våra behov.

 

Poppie jag ska bara krama dej. Dessutom har människorna börjat prata om att dags att åka hem. Nåt om att de frös om fötterna. Undrar när de ska lära sej att om de höll igång som vi gör så skulle de inte frysa.

Åkte hem, idag tog matte bara fram en Dentastix. Käkade och somnade.

Skulle på eftermiddagsrunda, tänkte gå till Frysstädaren och kanske mingla igen. Nähä ingen framgång, matte bara stoppade nåt i brevlådan där.

Men hade tur och fick passera magiska fönstret. Självklart så öppnades det när jag satt och såg bedjande ut. Fick gott godis.

I morgon är det måndag och Basse kommer. Tänk jag berättade inte om den där påsen med kött som vi har så det blir en överraskning. Får se vad vi ska hitta på, nåt blir det.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards