wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 november 2016

Vanlig tråkrunda

Av Wilma Border collie - 30 november 2016 17:53

Blev en vanlig tråkrunda idag. Snorhalt och matte hade ingen som helst lust att ut o köra på små

grusvägar till bra skogar.

Hämtade upp Sigrid och så skulle vi  få hålla oss i hemmaskogarna.

 

Vi ser nåt, alltså ska vi gå åt det hållet.

 

Inez var ute och rastade sin matte så vi gick och hälsade.

 

Men Sigrid uppskattar inte Inez så värst mycket. Ser nästan ut som om hon försöker söka skydd hos Inezmatte.

Skildes från dom som skúlle på sin vanliga runda och vi skulle gå nån annanstans.

 

Snart mycket snart så kommer Sigrid och då...................  

Hoppsan nu gäller det att springa och springa fort för Sigrid verkar vara på pitbullhumöret. Kanske skulle ha

tänkte mej för innan jag utmanade henne.

 

Ni ser väl hennes hemska gap och hur hon tänker anfalla mej? Om vi hade skoj? Hur kan ni tro det?

 

Så var det slut på badsäsongen igen. Verkar som om den där isen inte kan bestämma sej för om den ska

ligga på mina sjöar eller vara död.

 

Inspektera bryggor är faktiskt väldigt viktigt. Inte för att nån av oss vet vad vi egentligen letar efter men

viktiga är de.

 

Röjde runt med en pinne en stund i brist på bättre sysselsättningar.

 

Va? Jag skulle bara kolla om isen håller. Enligt matte hade jag absolut ingenting på den att göra och isen är

kanske eventuellt möjligen hållbar när det kört riktigt tunga fordom på den.

 

Sen gjorde vi ett fynd. Detta har inte legat här förut, kanske blåste det hit när det stormade i söndags.

 

Enligt matte är detta ett Vithajshuvud, enligt mej och Sigrid är det en märklig pryl som vi inte fick loss

från isen. Ska nog ha det under bevakning.

 

Här gjorde jag en grov miss. Kände doften av Ekorre och letade utan framgång. Bara det att matte hon såg

att den asociala typen satt i granen ovanför mej. Tycker att han kunde ha kommit och hälsat när han såg

att jag letade efter honom.

 

Kollade av en massa dofter, detta är nära Ossys hemma och han hade lämnat spår efter sej fast vi träffade

aldrig honom.

 

Gick och markerade de där Vinterskivlingarna. Fick massor med beröm och godis för väl utfört arbete.

 

Märkliga varelser bor det i det trädet. Är säkert en fossil av nåt sedan länge utdött djur.

 

Tjoho! Blodpuddingtallen blommade!!! Gör den inte längre.

 

Fanns blommor i lagom Sigridhöjd också. Vad min nos gör där? Jag skulle bara kolla så hon verkligen hittade

allt. Hon är ju inte så van vid de där blommande träden ännu.

 

Aha nu förstår jag varför matte inte ville vara i skogen i söndags. Det hade trillat ett och annat träd. Fast

vi körde lite skogsagility över detta.

 

Här hade tydligen de där valparna passerat typ varje dag eller så. Vi bara kollade av om de lämnat några

speciella spår vilket de inte hade gjort.

 

Spanade av mer skog men allt verkade vara precis som det ska. Men det är bäst att ha ordetlig koll.

 

Och hur kul är detta då? Vi har drabbats av passa Tråkapoteket vilket var lättpassat och matte var snabbt

tillbaka. Sigrids matte jobbar där det ligger och det vet minsann Sigrid. Hon kollade av om hon skulle se

sin matte men det gjorde hon inte.

 

På väg hem till Sigrid och den här backen kan vara en utmaning när det är halt. Som tur var hade solen smält 

bort isen annars hade vi troligen åkt kana alla tre.

Gick hem, hade tråkigt medan matte gjorde en massa tråk.

Eftermiddagsrunda då träffade jag i alla fall ett par hundar jag känner. Försökte slå in dörren på Pryl 7an

men det är visst inte torsdag idag.

 
 
Ludde

Ludde

30 november 2016 23:38

Åja! Tråkrundor är i alla fall rundor... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards