wilmablogghund

Alla inlägg den 8 november 2016

Av Wilma Border collie - 8 november 2016 17:48

Det bara snöar och snöar här. Halt är det också.

Meningen var att jag och Sigrid skulle ha följt med matte till Eskilstuna idag och så skulle vi käka lunch.

Hämtade upp Sigrid, på väg till henne höll ambulansen på och hämtade en stackars människa som

halkat och slagit sej.

Åkte och på nästa gata kom en bil bara utglidande från en korsning, gick bra vi krockade inte det var en

bit kvar till den halkande bilen, Men matte kände hur snorhal gatan var.

Dessutom hade det varit olyckor i massor hela morgonen.

 

Egentligen skulle vi ha stannat vid en ny skog ( som sagt inte slut på dom) på väg till Eskilstuna. Men matte 

ändrade sej. Vi har hamnat i hemmaskogen, ja ja vi får väl roa oss här då.

Busade en hel del och grejade med en del viktiga hundsaker.

 

Hörru Sigrid hörde du samma elände som jag? Matte hade nämligen pratat i telefonen och det var inget

skoj samtal. Vi blev blåsta på våran lunch!!!!!! Matte pratade med sin mamma och kom fram till att det inte

alls skulle bli nån Eskilstunaresa idag. Den där snön ställde till det, matte är inte rädd för att köra i halka

och min bil har ju dubbdäck. Men så finns det en massa dårar på vägarna så vi ska åka imorgon istället.

 

Jag tog ut min frustration över den missade lunchen på ett mindre träd. Tänkte släpa iväg med det men

insåg att jag behöver styrketräna mer.

 

Sigrid planerade tydligen att gräva ner sej i skogen men misslyckades hon också.

 

Ja du Sigrid våra hundliv är ganska bedrövliga. Nu lär vi få svälta och bara gå en tråkrunda här. Det är

faktiskt väldigt synd om oss.

 

Snart, mycket snart så kommer Sigrid och då tänker jag fånga henne. Hon ser mej nog inte när jag ligger

här och lurpassar.

 

Äsch då! Blev distraherad av nåt ljud och glömde alldeles vad jag hade planerat. Fast vi körde jaktlekar sen

igen,

 

Drabbades av snöbollar i pälsen, hade en hel del jobb med att bita bort dom. Matte kom helt plötsligt

ihåg att nu är det dags att koka tassalva så jag slipper irriterande snö och isklumpar mellan tårna.

 

Sigrid klarade sej riktigt bra, skaffade sej mest ett snöskägg men inte alls mycket på ben och tassar.

 

Här har minsann Ossy gått och markerat sitt revir. Fast vi träffade aldrig honom.

 

Gå till sjön var inte att tänka på, nu är det definitivt slut på badsäsongen. Detta ser inte inbjudande ut.

 

Vi passade i alla fall på att ha skoj ett tag nedanför skidbacken. Gäller att roa sej när man kan.

 

Och det bara snöade och snöade i massor. Matte fattade nog ett klokt beslut med det där att inte åka

till Eskilstuna idag.

 

Någon som är sugen på översnöade blåbär? Finns ganska mycket i min hemmaskog.

 

Roade mej på egen tass i bland med en och annan pinne. Faktiskt skoj att kasta runt med dom.

 

Stackars Sigrid hon sprang nästan vilse i blåbärsriset. Det får inte bli för djup snö för då kommer hon att

drunkna i den.

Efter ett par timmar så hade vi tröttnat på skogen och snöandet. Dags att skjutsa hem Sigrid igen och jag

skulle hem till mej.

Var hemma en stund och så upplyste matte om att jag skulle passa huset. Dumma påhitt!

 

Det här gick hon och gjorde rastade Rottis Helga som behövde få komma ut en sväng. Här trodde matte att

Helga hittat en boll.

 

Var ingen boll utan ett gammalt äpple som tydligen var väldigt gott. 

 

Helga har märkliga matvanor. Först smälla i sej ett fruset äpple och se käkade hon en massa nypon också.

Tror det var hennes sätt att berätta att det var dags för det där godiset hon alltid får av matte när de

två har varit ute.

Matte kom i alla fall tillbaka till mej igen efter många evigheter.

Gick ut på eftermiddagsrunda alla bra affärer stängda, men jag träffade i alla fall en del människor jag

känner och som ville umgås med mej. Träffade faktiskt Ossy också, men matte hade självklart kameran hemma.

I morgon då SKA jag och Sigrid ha den där lunchen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards