wilmablogghund

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Wilma Border collie - 12 november 2016 18:26

Har gått en ny runda idag igen. Funderar fortfarande på om matte trollar fram dom eftersom de aldrig

verkar ta slut.

 

Nähä inga jag känner ute på Heden, brukar ju vara en bra mötesplats annars.

 

Titta Inez kom så henne busade jag runt med en stund, bäst att ta chansen.

 

Och där borta kommer lille Rick också. Eftersom jag är så farlig var det lika bra att springa iväg och 

skrämma livet ur honom.

 

Titta här han vågar faktiskt pussa på mej, efter lite lek skulle vi tydligen åt olika håll. Valparna skulle gå

sin vanliga runda och jag skulle iväg på en längre.

 

Fast valparna hade visst andra planer. Kolla här matte har ropat på mej och Inez och Rick de tänker minsann

följa med mej istället för sina mattar. Fast så blev det inte, de fick lov att hänga med sina mattar.

 

Bakom granhäcken bor det människor jag känner. Jag tänkte faktiskt gå och hälsa på för det brukar finnas

godis där. Fick inte för matte hon påstod att jag skulle till skogen istället.

 

På fria tassar och här har jag inte varit på ganska länge. Som vanligt massor att kolla.

 

Titta det blommade en korvbuske där. Mycket trevligt det här med korvbuskar visste inte ens att det fanns

såna innan jag flyttade hit.

 

Trodde jag skulle ta den här vägen för när jag gått ett tag på den så kommer jag till min Sörmlandsledsetapp.

Nähä skulle jag inte idag.

 

Här har jag inte varit. Trevligt med ny skog. Hade massor att kolla här, tydligen går det andra hundar här

ibland för jag hittade en massa dofter.

  

Kom ut på en väg som jag aldrig gått. Hittade inget av värde men lyckades trilla ner i ett dike och nästan

försvann under snön. Tur att matte inte hann få fram kameran, allt ska inte hamna på bild.

 

Nästa nya väg, som sagt jag är övertygad om att matte trollar fram dom.

 

Nån som behöver en vagn till små människovalpar? Lite renovering så blir den säkert i skick som ny.

Bedrövligt vad människor dräller sopar i skogarna.

 

Jag tänker faktiskt sitta kvar här. Hittade ett korvträd och jag tänkte sitta kvar här för att invänta nästa

blomning. Med tur borde det komma nya blommor ganska snabbt. Men enligt matte kan det ta lång tid eller så blommar det nästa gång jag kommer förbi.

 

Träffade en ny hund. En trevlig Goldentjej som jag umgicks en del med. Gillar det här med nya bekanta.

 

Gick vidare och kom ihåg att jag är ju farlig. Bäst att visa upp min farliga sida. Visst blir ni rädda för mej nu?

Tycker jag ser väldigt farlig ut med mina fina tänder och ogräset i munnen.

 

Hörru kisse jag känner faktiskt din matte, kan inte du komma och hälsa på mej. Jag gillar katter och

vill bara hälsa och kanske tvätta dej ite på huvudet eller i öronen. Tråkkatt han ville inte alls hälsa på mej.

 

Sen träffade jag Sniff. Han är visst en av Sigges gamla svamphundselever och hans människor visste inte att

Sigge är på andra sidan bron. Kommer säkert att träffa honom igen.

 

Titta jag träffade minsann Sigrid och hennes kompis också. Sigrid blev alldeles överlycklig när jag kom.

Fast på bilden så får de godis av Inezmatte som också var ute och rörde på sej fast utan Inez nu.

Så skulle jag hem ansåg matte vi hade varit ute i många timmar.

 

Det är VÄLDIGT bra med öppna dörrar till mina affärer. Kastade mej in på Pryl 7an för att inte missa godis

och umgänge. Fick vad jag ville ha och gick hem.

Hemma så kom svamptorken fram igen. Kan meddela att det doftar ljuvligt från den för matte håller på

och torkar en massa blodpudding till mej.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards