wilmablogghund

Alla inlägg den 15 november 2016

Av Wilma Border collie - 15 november 2016 17:57

Inte hänt så väldigt mycket idag. Hämtade som vanligt Sigrid men idag skulle vi hålla oss i hemmaskogen.

Regnet hängde i luften och enligt matte var troligen de små vägarna till bra skogar skridskobanor.

 

Men vad gör de på mitt torg? Så här ska det inte alls se ut. Matte säer att det snart kommer att stå en stor

gran här och det är därför som de  ställt ut avspärringarna.

 

Träffade Inez på Heden hon rastade sin husse och idag kunde Sigrid tänka sej att umgås med henne igen.

 

Så dök den där lille Rick upp också. Hälsade bara blev inget bus idag. De skulle gå sin vanliga runda och jag

och Sigrid skulle nån annanstans. Vi går ju på olika ställen varje dag.

  Började med lite bus på gräsmattan vid sjön. 

  

Jo du förstår Sigrid jag har kommit på nåt som kan vara skoj? Ska vi prova?

 

Nu kör vi! Jaga varandra runt ett ställe där människor byter om vid badsäsong.

  

Kom upp i rejäla hastigheter och vill höll på länge. Tyvärr missade matte när vi krockade  eftersom den

smarta Sigrid bytte riktning. Här ska vi leka igen, jag hade verkligen räknat ut det bra.

 

Kollade vid grillen men ingen hade grillat och lämnat nånting till oss.

 

När jag hämtade Sigrid så stod den här bilen på en parkering nästan hemma hos mej. Nu hade korkade

människor kört iväg den och ställt den på campingen. Alla rutor var sönderslagna redan första gången vi

såg den.

 

Vi tänkte faktiskt gå den här vägen. Fick inte för matte för där har Vilda grisarna varit. Kanske har de dragit

vidare till andra skogar men de kan vara kvar. Ofta så stannar de inte så länge på samma plats men vi

fick inte alls gå här.

 

Blev Vilda grisvägen en bit i stället, man ska inte utmana ödet. Grisarna kan ligga och trycka och inte alls

uppskatta att vi kommer. Matte lär ha haft närkontakt med dom några gånger.

 

Sigrid är en smart hund, hon kom minsann ihåg att sist vi gick här så hade nån tappat godis.

 

Helt plötsligt så fanns det en massa blodpudding på marken. Vi hittade självklart allt, tänk att man måste

jobba för att få det vi har rätt till.

 

Matte höll på med sånt här fjant, ta bilder på vattendroppar. Detta är den minst suddiga, för tydligen gick

det inte alls som hon ville.

 

Tänkte gå in i skogen här. Men så var det de där Vilda grisarna, här inne hade de ju levt om rejält i jakten

på hasselnötter och annat. Skulle inte in här.

 

Gick på andra ställen. Kollade emn hittade inget skoj. Busade en del istället.

 

Godisdags enligt mej och Sigrid. När Sigrid hoppade upp och balanserade på en trädstam så fick hon. 

 

Räcker det om jag sätter tassarna på trädet och ser söt ut?

 

Nähä, jag fick allt hålla på och hoppa över den för att få nåt. Fast ok jag kan göra nästan vad som helst för

blodpudding.

 

Om vi står här och väntar, undrar om det kommer nån spårvagn då? Enligt matte tar de många månader så

det var lika bra att ge upp.

 

Över sjön var det novembers alla femtioelva nyanser av grått. Isen lever det är bara snön som har smält.Gick spårvägen tillbaka.

Smet in i den lilla skogsdungen för att slippa gallerbron. Matte som hade tänkt vänja Sigrid vid den. Vi är

smarta och överlistade henne.

 

Undrar vem som biter först? Nä vi håller på och drar igång en sån där skoj jaktlek igen.

 

Hittade en jättebra pinne också som ag roade mej rejält med. Dessutom är den bra att ha som försvar i fall

Sigrid börjar leka pitbull.

 

Tog en sista rejäl omgång med lek innan det var dags för kopplen eftersom vi närmade oss gatorna.

Lämnade hem Sigrid och gick hem till mej.

Var på eftermiddagsrunda, försökte slå in dörren till Pryl 7an. Helt utan framgång idag, det är visst inte 

torsdag ännu.

Sen skulle jag ut igen, gick nästan till campingen där matte skulle möta nån för att byta grejer.

Den människan kom från det där Halland och känner mina människovänner som bor där. Matte lämnade en

kasse med nåt och fick tillbaka en annan.

Mina katter har fått nån grej som de kan leta godis i och jag fick också present. Nu är jag snyggaste hunden

i Malmköping.

Ska visa bilder i morgon, matte säjer att det blir bättre såna i dagsljus.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards