wilmablogghund

Alla inlägg den 24 november 2016

Av Wilma Border collie - 24 november 2016 17:40

Kan börja med att berätta att Leya mår alldeles som vanligt igen. Väldigt skönt att jag slipper

vakta på henne varje sekund. Inte behöver hon den där tratten heller utan låter såret vara.

Idag så skulle jag och Sigrid åka till skogen, matte skulle kolla en del på Sörmlandsleden. Vi åkte och

det gick bra tills den allar sista biten. Det gallras i skogen och vägen är sönderkörd och mer eller mindre

lervälling. Vad matte sa det vill ni inte veta.

Nu så ska vi kolla att allt är som det ska här. Syntes spår på vägen att det hade åkt en bil där, men de har

ju röjt och gjort fint längre bort.

 

Jag och Sigrid bestämde att vi skulle ta den här stigen, alltså var det bara för matte att hänga på.

 

Hörru Sigrid vi tar en rejäl busrunda va? Gillar Sigrid för hon tackar aldrig nej till sånt, alltså hade vi väldigt

skoj ett tag.

 

Jag SKA ha det här trädet. Slet som bara den ett tag men jag behöver tydligen styrketräna ännu mer,

Ja, ja förr eller senare så ska jag orka med detta.

 

Gick och kollade ena sjön. Ingen is på den och faktiskt lite mer vatten. Sigrid hade nog planer på att bada

men det fick hon inte för matte.

 

Busade mer, vi är så snabba att vi blir alldeles suddiga.

 

Om sen matte kunde vara lika snabb som vi är då skulle vi slippa vänta på henne i evigheter.

 

Tur att vi kan fördriva tiden med att undersöka och diskutera alla trevliga dofter. Om nu nän tycker att

min päls ser märklig ut så beror det på att jag håller på och byter ut den. Kan inte dras med samma päls hela

tiden.

 

Kontrollera bäcken med omgivningar är mycket viktigt. Mer vatten i den och allt annat var också ok.

Bra ifall det kommer vandrande hundar.

Sen skulle vi kolla skärmskyddet.

 

Mycket positiv överraskning där, underhållsansvarige hade tillverkat nya bänkar och nu är de på plats.

Så fina och stadiga matte blev jätteglad.

Inte nog med det, det fanns minsann saker till hårtarbetande fyrbent etappanvarig också.

 

Bättre begagnade märgben, jag hittade ett med en del märg kvar och la mej och smaskade.

 

Fanns ett till Sigrid också.

 

Så här såg det ut ganska länge, vi grejade med vår lön. Måste vara sån och tur att det fanns två för Sigrid får

ju vara min assistent på Sörmlandsleden.

 

Så här ser det ut där min etapp börjar, det är gränsen mellan etapp 19 och 20. Snygga kartor och information

om etapperna.

 

Så här är min etapp beskriven. Jag har som sagt en hel del att pyssla med på den.

 

Enligt matte så kan man använda den här vägen också för att komma till min etapp. Hörde att nästa gång ska 

vi ta den bara för att slippa det sönderkörda eländet. Va då nästa gång? Jag och Sigrid tänkte utforska den

redan idag. Fick vi inte.

 

Passerade vid skärmskyddet igen och Sigrid hämtade märgbenet. Det släpade hon på länge, länge och

matte trodde att hon skulle ta med det hem. Men det ligger kvar i skogen, mycket noga gömt. Antar att

Sigrid hämtar det nästa gång.

 

Tog en runda och kollade av den där röjningen som de har hållit på med. Ligger bara en massa högar med

gammalt gräs kvar.

Sen var det dags att åka hem och nu höll det på att bli totalt kaos.

 

Den här bilden är tagen från parkeringen där min bil stod. Vägen är lervälling och sönderkörd. Ännu längre

bort ungefär där sista timmertraven syns svänger en liten väg upp i skogen och i korsningen var det

besvärligt redan när vi kom.

Matte körde, sa fula ord, hjulen gick åt fyra olika håll. När vi kom till korsningen var den ännu bottenlösare

bilen slirade och samtidigt kommer en skogsmaskin glidande i leran från andra vägen. Det var nära mycket

nära att vi fastnade men på nåt sätt kom bilen genom det bottenlösa och skogsmaskinen lyckades stanna.

Ni vill INTE veta hur extremt mycket märkliga ord matte kunde. Kan meddela att hon tänker INTE köra

där på VÄLDIGT länge.

Sen när jag lämnat Sigrid och var hemma igen då ringde våran Sörmlandsledschef. Han skulle berätta att

de nya bänkarna var på plats sen igår och att man inte ska köra på vägen. Så dags då det, men han skulle

kolla när och hur de tänker återställa vägen.

 

Eftermiddagsrunda, jag har minsann hört att det är torsdag och då ska Pryl 7an vara öppen och det

brukar finnas köttbullar. Alltså knackade jag på.

 

Perfekt det är torsdag och Elisabet hade både köttbullar och Frolic åt mej. Precis vad jag behövde. Borde

vara torsdag varje dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards