wilmablogghund

Alla inlägg den 5 november 2016

Av Wilma Border collie - 5 november 2016 17:47

I dag var det bäst att lämna de stora skogarna till vapenkramarna enligt matte så jag skulle hålla

mej i hemmaskogarna.

 

Hm, detta är Heden men var är alla? I går kryllade det av kompisar här och idag var det alldeles övergivet.

Jag kände faktiskt för sällskap och en del lek.

 

Roade mej med att trampa sönder isen och sen käka upp den. Nåt skoj behövde jag göra.

 

Växte faktiskt svamp på en stubbe. Små Ostronmusslingar som var alldeles djupfrysta så de sitter kvar på

stubben.

 

Kollade av sjön som ändrat utseende helt sen i går och dessutom spegelbland fast det blåste eskimåer.

pingviner och isbjörnar. Nä bilden ljuger, matte använde den där speglingsinställningen på kameran igen.

 

Fortfarande en massa frost på bryggorna men inte lika mycket som i går.

 

Detta var trevligt, helt plötsligt så växte det korv på en gammal trädstam. Jag tog självklart hand om all

korv.

 

Isen den invaderar mer och mer, Alltså slut på badsäsongen fast jag kunde slå sönder den och komma åt

lite vatten i alla fall.

Gick vidare, träffade ett par små hundar men de ville inte alls umgås med mej. Trodde tydligen att jag

var farlig.

 

Märkligt nu växer det korv här också. Letade upp allt så det finns ingenting kvar i fall nån annan korvsugen

hund skulle passera.

 


Matte lyckades hitta en Blomkålssvamp på en gammal tallstubbe. Men den hade passerat bäst före sen länge

och var dessutom djupfryst. Alltså kvar i skogen, fast detta är ju en av de få arter som jag har hunnit lära

mej.

 

Men vad händer? Jag har blivit kopplad vid ett träd och matte tänker försvinna. Var övertygad om att

hon tänkte överge mej här. Typ att jag skulle få sitta ensam, frusen, hungrig och törstig tills kanske med

tur nån människa skulle passera och kunna hjälpa mej. Försökte gråta lite, kom ingen hjälp.

 

Matte kom tillbaka efter många, många evigheter och befriade mej. Nu ska jag faktiskt kolla varför hon 

övergav mej och vad hon gjorde. Bara att följa hennes spår.

 

Det lönade sej verkligen att kolla. Titta här fullt med korvbitar överallt.

 

På ett annat ställe så hittade jag ännu flera. När hon övergav mej så hade hon fixat så jag fick spåra upp

en massa korv. Trevlig sysselsättning.

 

Fick en massa energi och lekte med en grankotte i brist på nån kompis. Gick bra det också.

 

Funderade på om jag skulle äta upp den, men ångrade mej. Kanske att det skulle kunna dyka upp mer

korv istället.

 

Fortfarande finns det mycket blåbär om nån är sugen, fast de börjar vara ganska skrynkliga nu.

 

Jo matte jag står på en sten och jag brukar faktiskt få godis när jag gör så här. Fick sista korvbitarna.

Sen började det blåsa ännu värre och försökte snöa alltså bestämde matte att vi skulle gå hem.

 

Titta vem jag hittade!!!! Sigrid!!!!! Helt plötsligt var den tråkiga dagen alldeles perfekt.

 

Sigrid blev alldeles överlycklig över att träffa mej igen. Vi har ju inte setts sen i går.

 

Sigrid hade sin matte, mattens människovalp och hennes hund med sej. Jag har träffat honom förut hos Sigrid.

Då har han mest varit intresserad av om jag luktar gott. Men nu ville han också leka med mej.

 

Ja ja stå du där och pinka revir, men du vet Sigrid är min allra bästa kompis så nu tänker jag leka med

henne. Men underbart är kort. Jag skulle gå hem till mej och de skulle gå en sväng i skogen. Ja, ja det är

snart måndag så vi kan umgås igen.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards