wilmablogghund

Alla inlägg den 1 november 2016

Av Wilma Border collie - 1 november 2016 17:57

Det där svampvattnet har fallit hela dagen. Mycket, mycket välbehövligt fast jag ska inte behöva

vistas ute i det.

Idag skulle Sigrid hänga med mej igen, bra med ordning på tillvaron och sällskap. Hämtade upp henne

och sen åkte vi till Eskilstuna. Passade bil på ett par ställen medan matte fixade några tråksaker. Trodde faktiskt att vi skulle till hennes mamma och få korv eller köttbullar också. Blev blåsta på det för matte visste att

hennes mamma inte var hemma.

Så var det den där lilla detaljen med skogen, nån långrunda var inte att tänka på.

 

Blev Huggormsskogen, den ligger bra till när man åker från Eskilstuna. Nu har Sigrids hormoner lugnat

ner sej så hon var på sitt vanliga  bushumör igen.

 

Nå Sigrid ska vi ta några rejäla snabba rundor? Inga problem vi jagade varandra massor alldeles som vanligt.

  

Jag hittade en pinne och började rusa runt med den också. Gällde att hålla igång nu när vi hade chansen.

 

Tyvärr fastnade det aldrig på bild när Sigrid försökte sno min superbra pinne. Hon får allt träna en del

styrka innan hon klarar det.

 

Nåååååå?????? Vi behöver ha godis, kan du se till att fixa fram det till oss? Jodå vi fick det vi skulle ha.

 

Hm, det har minsann passerat nåt här som lämnat en massa dofter. Vi ägnade en hel del tid åt detta.

Skönt att kunna dela doftupplevelser med en annan hund.

 

Fanns det nåt intressant i diket? Enligt Sigrid så gjorde det inte det så jag struntade i att kolla, antar att

hon hade rätt.

 

Vi spanade av en del av skogen men det var alldeles öde, inte ens Ekorre visade sej. Antar att de också håller

sej undan när det faller en massa regn. Sigrid syns inte på bilden, troligen är hon vilse i blåbärsriset. Inte

lätt att vara liten alla gånger.

 

Röjde loss en massa mera när vi var ute på vägen igen. Sigrid fryser lätt när det är blött så det gäller att

hålla igång henne.

 

Titta! Det är vatten i det där som ska vara en bäck. Första gången jag ser sånt i den. Hoppas det kommer

massor med mera.

 

Matte och hennes ständiga testande av kamerans inställningar. Hon har minsann hittat ännu fler och

myren fick ett helt annat utseende.

 

Röjde runt ännu mer, märktes att Sigrid började frysa så det var lika bra att hålla igång henne. Nu när

hormonerna lugnat sej så är hon så där fruktansvärt snabb igen.

 


Hittade mer vatten, bra eftersom vi var törstiga och skogsvatten är absolut godast.

 

Stackars Sigrid är blöt och fryser och det började regna mera. Jag ville inte heller vara kvar i skogen.

Alltså gick vi tillbaka till bilen.

 

Sigrid fick på sej sitt täcke och hamnade i buren i stället för bältesselen. Tur att min bil blir varm snabbt

så hon slutade frysa. Skjutsade hem henne och jag åkte hem till mej och umgicks med katterna.

Släpades ut på eftermiddagsrunda i regn.

Hoppas på en bättre dag i morgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards