wilmablogghund

Alla inlägg den 27 november 2016

Av Wilma Border collie - 27 november 2016 17:57

Stormar som bara den idag, ingen idé att ens tänka på nån bra skog. Är visst inte bra att få

träd i sakllen säjer matte.

 

Bra matte hade tagit med min boll så då kunde jag sysselsätta mej med den ett tag. På bilden ser det ut som 

om jag håller på och får den i skallen men så illa är det inte.

 

Jag är faktiskt expert på att fånga bollar. Blåste så mycket att jag vek ner öronen ordentligt så jag vet att

jag ser lite märklig ut på bilden.

 

Och där kom Inez, lika bra att röja med henne en stund då.

 

Så kom Rick, lekte med honom också en stund. Sen skulle de gå och leta efter Inez försvunna halsband och

jag skulle fortsätta med mitt.

 

Ingen is, kanske att det går att bada nu? Var i alla fall kallt och gott vatten.

 

Nä när det blåser så här mycket och dessutom började hagla då är det inte läge att bada. Räckte med att

doppa tassarna.

 

Vet inte vad detta är, kanske korsning mellan snöflinga och hagel. Det försökte göra båda sakerna samtidigt.

 

Blåste lite mindre här. Kollade efter nåt skoj men såg inget.

 

Här brukar visst matte titta på nåt. Bäst att kolla vad det är. Om ni tittar noga ser ni de vita prickarna i

min päls, det är en blandning av snö och hagel. För övrigt så lyckades jag hitta det som matte brukar 

titta på.

 

Såna här är det en svamp som heter Grönmussling. Fick mycket beröm och smaskig blodpudding.

  

Blodpudding är gott alltså klättrade jag upp bland de gamla timmerstockarna. Brukar löna sej att stå på

olika saker. Lönade sej för jag fick mer blodpudding.

 

Nära sjön igen och det var halv orkan eller nåt, Inte hittade jag några spår efter nån jag känner heller.

Verkade bara vara jag och matte ute.

  

Visst var det väl så att jag får beröm om jag nosar på de här svamparna? Fick massor med beröm och ännu

mer blodpuddning för väl utfört arbete. Förstår mer och mer att svamphundsjobb är en mycket lönande

sysselsättning.

 

Jag kan träna mera för det kommer massor med små Vinterskivlingsvalpar där. Bra bara att hoppas att

matte har fickorna fulla med blodpudding då.

 

Kollade av mera skog fast matte inte riktigt ville vara i den. Knakade mycket i träden ibland.

 

Titta vad jag kan!!!! Nosade på de här svamparna och matte öste beröm över mej och gav mej en massa

blodpudding. Föränderlig tofsskivling och såna ska jag lära mej att jobba med. När jag gör sånt här så blir

matte så otroligt stolt över mej. Är ju enkelt detta att nosa på svampar och få massor med beröm och

godis. Känns som att jag får ett mycket bra jobb.

 

Skogen fortsatte att vara ödslig. Gick kors och tvärs ett tag för matte sa att vi kunde också titta efter

Inez bortslarvade halsband.

 

Hittade bara en reflex i skogen, fast det visade sej sen att den tillhör Inez matte. Tröttnade på blåsten och

de knakande träden.

 

Mördade lite is på Heden så jag kom åt vattnet.

Gick hem till lugna hemma där det varken stormar eller snöar.

 

Detta pågick när jag kom hem. Bilden är mörk och suddig men Leya är kleptoman och nu togs hon på bar

gärning. Inbrott i skafferiet och planen var säkert att försöka stjäla mina kycklingpinnar. Men de kom hon inte

åt, inte idag i alla fall.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards