wilmablogghund

Alla inlägg den 26 november 2016

Av Wilma Border collie - 26 november 2016 17:48

Har ägnat en del av dagen åt att inspektera skog. Eftersom det är lördag så var det inte tal

om att åka nånstans, troligen en massa jägare ute. 

 

På väg mot skogen så träffade jag Inez, umgicks med henne en stund.

 

En hel del lek blev det och jag släpade runt på en större pinne ett tag.

 

Slut på det roliga, jag ska till mina skogar och Inez skulle med sin matte. Fast det var alldeles tydligt att

hon mycket hellre hade hängt med mej på min runda.

 

Var tydligen bara jag ute för inte nån varken människa, hund eller katt mötte jag på väg mot skogen.

 

Så äntligen har jag kommit till skogen och kan vara på fria tassar. Eftersom jag inte varit här på ett tag hade 

jag massor att kolla.

 

Hm, så här ska det inte se ut. Stora spår efter en skogsmaskin i skogen och den hördes långt bort.

 

De håller på och gallrar i skogen men gör det sån fint att det knappt syns. Tar bara enstaka träd och lämnar

resten, alltså inga otrevliga kalhyggen.

 

Den där långsamma människan, nu har jag suttit här och väntat i flera veckor. Ska alltid tittas på en massa

fullkomligt oväsentliga saker.

 

Sen upphörde gallringen och skogen var så här vacker igen. Precis här så går min Sörmlandsledsetapp och

enligt matte så skulle vi kolla en del på den.

 

Jaha jag letar jag också fast jag vet inte vad det är jag letar efter. Detta är visst ett ställe där Sigge

hittade massor av de där fridlysta och sällsynta Bombmurklorna. Meningen är att jag ska lära mej såna,

men idag hade de inte vaknat. Förra året fanns de visst vid denna tid.

 

De enda svampar som fanns var såna när små Kotteskivlingar.De växer alltså på en grankotte och de

är bara några millimeter stora.

 

Kollade av de där spängerna, hade det varit normalt så hade det varit vatten här. Matte pratade om att

det behöver lagas där men det blir ett jobb i vår.

Fortsatte och kollade en massa annat som är viktigt för hundar.

 

Jo jag tänkte.................det här är ju en gammal gran som trillat. I bland växer det godis på såna. Du vet

jag har grejat mycket med allt möjligt och är godissugen.

 

Trevligt, jag råkade titta bort och helt plötsligt så växte det blodpudding på den gamla granen. Växer ingen

blodpudding där längre.

 

Eftersom jag numer är fyrbent etappledare så tänkte jag posera vid en markeringsstolpe. Eller sanningen är 

att jag hoppade upp på stenen för att få mer godis. Fick mitt godis och matte tog några bilder.

När dessa hamnade i datorn så började hon titta extra på den här och en annan.

 

Detta är min snygga pappa, håll med om att vi är lika varandra. Ingen idé att han försöker påstå att

han inte är min pappa.

 

Slut på skogsagilityn här och på några andra ställen. Vår Sörmlandsledschef har varit ute med motorsågen

och tagit bort de fallna träden. Människor vill tydligen inte ägna sej åt agility i skogen.

 

Detta är mycket viktigt, kolla så det är god smak och rätt lerhalt i vattnet. Var alldeles perfekt, känns bra

ifall det passerar andra hundar som är törstiga eller vill göra lerinpackningar.

 

Detta var spännande det doftar blodpudding om stubben. Jag fick leta en hel del bland alla löv och i

sprickor i trädet men visst fanns det blodpudding. Mitt livs första blodpuddingstubbe.

 

Har hört att D vitamin i är bra och sån får man från solen. Alltså passade jag på att ta en soldusch också.

Måste sköta min hälsa på bästa sätt.

Kollade av en del mer i skogen men inget av intresse.

 

Passerade över Heden och passade på att markera Ostronmusslingarna igen. Massor med beröm och mer

godis. Just dom här tänker inte matte plocka för hon tror att alla Malmköpings hanhundar pinkat på dom.

Bra att de sitter där då kan jag träna på mitt blivande jobb.

 

Gå hem det ska jag göra om en stund. Jag ser minsann att dörren till Pryl 7an är öppen och tänker inte

missa ett besök där.

 

Titta, jag var så efterlängtad att Anna tog emot mej i dörren. Fick godis och umgicka en del.

Såg i går att flera funderade på omm de ska stänga. Tyvärr så kommer de att stänga och håller på och säljer

ut allt. Jag missar alltså en av mina bra affärer, men ag vet minsann var de som har den bor.

Så har jag en ny länk till katten Wikkis blogg. Hon och Sigge var bloggkompisar i många år och Wikki skriver

så mycket klokt om alla hemlösa katter. Men så i somras började det strula med bloggen men nu är den 

tillbaka. Ni hittar den här också, den är verkligen läsvärd.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards