wilmablogghund

Alla inlägg den 16 november 2016

Av Wilma Border collie - 16 november 2016 17:28

Börjar väl med att berätta om de där sakerna från igår. Då var det för mörkt för att få till bra bilder men

nu ska ni få se innehållet i kassen.

 

Katterna fick en sån här aktivitetsbräda. Det läggs godis på den och i de små burkarna och sen ska katterna

räkna ut hur de ska få tag på det. Mycket uppskattad, matte svär över att hon missade att ha kamerna med

när Idun och Leya samarbetade och jag satt och tittade på.

Faktiskt har jag provat den också, mycket underhållande och kattgodis är gott. Enligt matte kan jag önska

mej en avsedd för hundar i julklapp. Vadå, det går ju bra med denna och texten går att ändra till Wilma activity.

 

Så här ser det ut när den används, här är det Leya som plockar godisbitar men alla mina katter gillar den.

I den där kassen fanns det en sak till åt mej.

 

Ett nytt jättefint halsband, som klär mej alldeles perfekt.

 

Så här ser det ut med spännet och ringen för kopplet. Det är min människokompis Anders som är så

otroligt duktig på att tillverka snygga halsband. Han och Madde äger valpen Terra som jag träffade i september

och så äger de visst Leya också. Fast det där sista begriper jag inte, Leya är ju min katt! I alla fall så

är mitt nya halsband alldeles perfekt och jättesnyggt.

Över till idag.

Dimma och snorhalt så matte vägrade att skjutsa mej och Sigrid nånstans.

 

I går var det avspärringar på torget och i dag hade det växt upp en stor gran där. Märklig vad fort såna

kan växa.

 

Självklart så undersökte vi den noga, var en och annan hane som hade hunnit lämna sina spår på den.

 

Gick till närmaste skogen som dimman gjorde sitt bästa för att stjäla.

 

Om jag ligger här och låtsas titta på nåt annat så kommer säkert min plan att fungera.

 

Så klart den funkade, Sigrid kom alldeles ovetande om vad jag planerade och sen busade vi massor en stund.

Fast egentligen så tror jag att Sigrid är fullt medveten om vad som kommer att hända. Hur som helst har

vi skoj.

 

När det har regnat och blir minusgrader är det INTE nån bra idé att springa på den där rampen. Den var

väldigt hal och jag insåg att det var bättre att låta bli den.

 

Var bättre att kasta runt med en pinne i stället, ingen risk att halka här inte.

 

Vilket fynd! Det fanns ett blodpuddingträd i skogen. Rensade det ordentligt.

 

Lämpligt nog så växte det blodpudding i Sigridhöjd på andra sidsn. Tror inte att hon hittat ett sånt träd förut

men hon lärde sej snabbt hur man rensar det.

 

Tar det lång tid innan det blommar igen? Vi kan tänka oss mera. Enligt matte kommer det att blomma men

ingen vet när.

 

Tro inte att du kan gömma dej i blåbärsriset, nu anfaller jag. Blev en massa bus en stund.

 

Men titta vad vi hittade! Valparna kom i skogen, jätteskoj så det blev bus med dom också.

 

Tror att Sigrid håller på och kommer över de där idéerna om att Inez är läskig. De har lekt bra förut så

de gör det nog snart igen.

 

Valparna skulle åt ett annat håll så vi fortsatte med vårt, var inte alls klara med våran runda.

 

Här var det spännade, doftade massor av nåt som vi noga undersökte. Människor måste ha ett elände

som inte alls förstår detta med allt som luktar så intressant.

 

Dimman hade stulit hela sjön, men det ligger ju is på den så vi hade inget behov av den idag.

 

Testade en ny rolig lek, Sigrid tror att hon ska springa upp och anfalla mej. Knuffade ner henne igen.

 

Försåg mej med vapen eftersom hon flera gånger kom springande och lyckades ta sej upp innan jag

knuffade ner henne.

 

Ombytta roller, nu ska Sigrid försöka hindra mej från att komma upp. Gick så där, hpn orkar inte knuffa ner 

mej.

 

Undrar vem av oss som egentligen vann? Vi enades om att det nog blev oavgjort men vi ska absolut testa

detta igen.

 

När det inte finns vatten att dricka går det precis lika bra att slå sönder is och käka upp den.

 

Ja du Sigrid det ser ut som om dimman har stulit hela Malmköping. Vi som skulle gå till våra olika hemma.

Men på nåt märkligt sätt så hittade vi till Sigrids hemma,

Medan matte grejade med Sigrid så kom jag på att hennes kattvalp var väldigt smutsig. Alltså tvättade jag

hela honom riktigt ordentligt. Han uppskattade mina omsorger och matte svor över att hon missade att ta

fram kameran. Kanske kommer fler tillfällen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards