wilmablogghund

Alla inlägg den 13 november 2016

Av Wilma Border collie - 13 november 2016 17:50

Jaha blev en ny runda i dag igen, fattar ingenting trodde de hade tagit slut men matte har

tydligen precis hur många som helst.

 

Träffade Inez på Heden så jag stoppade ner henne i snön, ansåg att hon behövde det.

 

Så dök Rick också upp, lekte en stund med dom. Men de skulle gå sin vanliga korta sväng i närmaste skogen.

Dit skulle ju inte jag, matte hade andra planer och jag går ju på olika ställen varje dag.

 

Hörru Inez din människa tjoar alldeles väldigt efter dej. Det är nog inte meningen att du ska hänga med mej.

Hon hade säkert orkat med min runda men det var lika bra att hon gick sin gamla vanliga.

 

Snön smälter och nu har de där Ostronmusslingarna tinat fram igen. Fast de är fortfarande alldeles 

djupfrysta.

 

Passerade sjön och på håll såg de ut som om isen hade dött. Men den lever är bara snön som har smält.

 

Efter att ha gått den där bra vägen så jag slapp gallerbron så hamnade jag på spårvägen. Rådjur hade lämnat

en trevlig hög som jag självklart rullade mej i.

 

Jaha nästa gallerbro och den här måste jag gå över. Ja, ja jag klarar ju den andra så det här borde väl också

gå bra.

 

Så där jag fixade den och fick godis och beröm. Här har jag aldrig gått så det var massor att kolla på.

 

Andra sjön och där ligger också isen på hela. Alltså är det slutbadat för i år.

 

Fortsatte att kolla av allt intressant efter den outforskade delen av spårvägen. Massor med intressanta dofter 

och en massa annat spännande.

 

Där spårvagnarna vänder så lämnade jag spårvägen och gick in i skogen. Trevligt med ny skog att kolla av,

 

Gick alldeles utmärkt att träna på att flyga över fallna träd där också. Hittade högar efter Hälge men

såg honom aldrig.

 

Fast mate hittade en sån här mygga som lever på vintern. De sticks inte utan flyger bara runt, märkliga djur.

 

Så hamnade jag på en ny väg igen. Trevligt alltså en massa nytt att ha koll på.

 

Tänkte ta en koll inne i skogen men matte förbjöd mej, var en massa spår av Vilda grisar och kanske låg de

där inne.

 

Mycket märkligt ljus var det också. Ser nästan ut som solnedgång fast det är mitt på förmiddan.

 

Allt ska man då hitta, som här ett helt berg med rovor. Kanske ska de användas till Vilda grisarnas

restauranger. Insåg att det i alla fall inte är hundmat.

 

Så nådde jag andra änden av sjön, långt där borta finns spårvägen och läskiga gallerbron.

 

Vad jag gör på isen? Vet inte riktigt men insåg att det var synnerligen förbjudet att sätta tassarna på den.

Återvände omgående till land och matte som hade åsikter om mitt försök att prova isen.

Gick vidare, såg en annan väg och enligt matte så leder den till en annan bra runda som vi ska gå nån dag.

Måste finnas miljarder med olika hundrundor här.

 


Tillfälligt fast i kopplet och jag ser nåt läskigt.

 

Två hästar och nä jag litar inte alls på såna. Matte påstod att de är så fina och snälla. Tror jag vad jag vill

om.

 

Fortsatte att kolla allt spännande efter den här vägen, använder man nosen så finns det massor att

upptäcka.

 

Hoppsan! Hande i koppel igen eftersom de jagade alldeles nära. Hördes skott bara en liten bit bort.

Tur att jag inte alls bryr mej om såna.

 

Helt plötsligt så befann jag mej på Vilda grisvägen, eller egentligen hade jag gått på den länge fast på delar

där jag aldrig varit.

I dag levde den verkligen upp till namnet, den fick sitt namn när en jättestor Vild gris sprang över vägen

precis framför matte och Sigge.

 

Just nu lär en stor flock Vilda grisar hålla till där. Titta så det ser ut och det är bara lite som syns på bilden.

Kanske är det Vild gris med grisvalpar och då är det riktigt otrevligt.

Passerade där min och mattes Sörmlandsledsetapp går in i skogen och där var det alldeles sönderbökat.

Men senila matte missade att ta bild på det, hörde bara att vi ska inte gå där så länge griseländena är

kvar,

 

Tillbaka vid campingen och dags att gå hem. Kände mej faktiskt väldigt nöjd med min nya tretimmarsrunda.

Mycket spännande hade jag sett och luktat på och jag ska få gå den igen.

Fler nya bra rundor till alla hundar.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards