wilmablogghund

Alla inlägg den 17 november 2016

Av Wilma Border collie - 17 november 2016 17:47

Idag så bestämde sej matte för att använda bilen när det var dags för skogen.

Hämtade upp Sigrid och sen åkte vi.

 

Nu förstår du Sigrid är du på nåt som heter Sagostigen. Jag jobbar med en etapp av Sörmlandsleden här, men

tydligen ska vi inte till den utan annan skog idag.

 

Ojdå nu har Sigrid fått span på nånting som tydligen är intressant.

 

Ett gäng med Fårskallar undrar om Sigrid ens sett såna förut för hon kollade länge och visste nog inte

riktigt vad hon skulle tycka om dom.

 

Nu Sigrid ska jag visa dej en massa bra saker. Jag har varit i den här skogen några gånger och det finns en

del bra där.

 

Äsch då, sist jag var här så var sjön vid Askungens slott stulen. Nu var den återlämnad men istället så

hade isen invaderat. Jag hade planerat att vi kansks skulle kunna prova vattnet.

 

Lika bra att gå till skogen istället. Har ju en del att visa Sigrid här.

 

Stackars Snigel, den borde inte alls vara vaken nu. Har nog tagit alldeles fel på årstid tror jag.

 

Du förstår Sigrid att den här bäcken den är mitt ansvar. Den rinner där min Sörmlandsledsetapp går och

jag har ärvt jobbet av Sigge att sköta den noga. Gäller faktiskt precis hela bäcken. I dag doppade vi bara

tassarna i den för matte hotade med omedelbar hemresa om vi badade. Nåt om att Sigrid fryser så lätt så

hon behöver inte bada nu.

 

Fortsatte att kolla av skogen, Den var sej inte riktigt lik sen sist för de har gallrat i den men så snyggt att

det inte alls märks mycket.

 

Nu sitter jag på en stubbe, alltså borde jag få godis. Jo då det lönade se att sitta på stubben, fick godis.

 

Strunta i den där doften nu. Vi har faktiskt mer att kolla och en massa bus att utföra. För övrigt var inte

doften så himla spännande.

 

Sigrid är smart, hon har också lärt sej att det lonar sej att hoppa upp på nåt. Som här en gammal trädstam

och då blir det godis.

 

Hörde du också det där? Vi är inte ensamma här.

 

Det var Hälge som vi hörde, såg honom aldrig hittade bara den rykande färska högen efter honom.

 

Eftersom de hade gallrat var det rejält risigt på en del ställen. Men Sigrid är duktig hon tog sej fram utan

problem.

 

Så där här var det mycket lättare igen och nu ska jag visa annat viktigt.

 

Berättade för Sigrid att precis här kan det vara skogsfika. I alla fall har jag fått det när matte har utbildat

svamphundar i den här skogen. Men idag fanns det varken svamphundselever eller skogsfika.

 

Trösten. Vi fick i alla fall leta godis. Behövdes mer energi eftersom vi varit ute ganska länge och haft

mycket att greja med.

 

Tog med Sigrid över den där bron som Bockarna Bruse har. Men idag var det alldeles tyst från trollet som

bor under den. Han kanske har gått i vinteride.

 

Vad jag gör? Bara kollar om isen har dött, men den hade inte hunnit dö på de två timmar vi hade varit borta.

 

På Sagostigen bor det en jätte. Visade honom för Sigrid, men han är snäll och bryr sej inte om hundar.

Sen påstod matte att vi skulle till bilen.

 

Kan du sluta prata med Fårskallarna? De närmar sej och jag är inte alldeles säker på att jag gillar dom.

Fick bara höra att jag som är Border collie ska gilla att valla såna. Vet jag inget om, slapp umgås med dom.

 

Vadå bilen? När vi nu är här kan jag väl få visa Sigrid min andra Sörmlandsledsetapp också? Om vi fortsätter

åt det här hållet kommer vi dit. Fick bara höra att det var dags att åka hem och att den kan jag visa nästa

gång. Matte ska visst göra nåt på den innan det blir massor med snö.

Åkte alltså hem istället.

 

Eftermiddagsrunda, det är islossning i fontänen så jag försökte plocka isflak.

Så kom jag på att nu borde det ÄNTLIGEN vara torsdag och öppet på Pryl 7an

Titta på den här lilla filmsnutten. Så här gör jag när jag vill in där.

 

Det var torsdag, det var öppet och jag fick de utlovade köttbullarna. Verkligen på tiden, jag har väntat

i flera månader på dom.

Har hört talas om nåt mindre trevligt i morgon, hoppas verkligen att jag hörde fel eller att matte blir dement.
 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards