wilmablogghund

Alla inlägg den 25 juni 2023

Av Wilma Border collie - 25 juni 2023 17:56

Finns ingen hejd på ovädret. Matte är mordisk efter som hon inte tål skitvädret, jag är ganska uttråkad, går inte att göra nåt skoj.

Efter morgonrutinerna skulle jag åka till Basse.

 

Ingen liftare på sin vanliga plats får väl leta reda på honom då.

 

Basse är smart han. För några år sedan när det var en sån här hemsk oväderssommar så byggde Bassehusse ett svalkande bo till gamle Ossy. Det har Basse insett att det är ganska perfekt att hålla till i såna här ovädersdagar.

 

Uppsökte omgående skuggan och där låg min gris kvar. Bra den ska jag minsann ha stenkoll på.

 

Det är kompisar på gång men Basse föredrog att ha span på dom från bordet, mycket skönare i skuggan.

 

Ozzy och Kajsa som kom. De inledde med att prova plaskdammen. Var till belåtenhet idag också.

 

Vi klev ut ur skuggan och hälsade, artiga som vi är.

 

Fast de där två är inte kloka. Börja tokleka i värsta ovädret. Det ska jag minsann göra när det blir fint väder igen. Tänker inte skaffa mej värmeslag.

 

Nä du Kajsa tro inte att jag inte sett. Du har snott min rosa gris och den ska jag ha tillbaka!! Blev viss jakt och hjälp av Kajsamatte.

 

Syns inte på bilden men jag har lyckats få tillbaka den igen.

Tilly och Inez kom också och flera blev vi inte. Verkar som om många kompisar har varit upptagna med det där midsommar. Hoppas de kommer nästa helg och att det är fint väder då.

 

Eller egentligen var det en till, fast ingen hund. Basse hade fått en liten grön larv som fripassagerare i pälsen, men den var inte ett dugg intresserad av att umgås med oss.

 

Jaha nu går alla. Eller Tilly var kvar en stund så människorna pratade tråk.

Sen låg jag i skuggan vid tråkväxthuset medan matte plockade ännu fler gurkor och dränkte allt med vatten igen.

Åkte hem käkade lite och somnade.

Gick ut på en vidrigt het eftermiddagspromenad, träffade inga jag känner.

I morgon ska jag och Basse fördriva tiden med något okänt. Har hört att matte tror att hon har en plan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards