wilmablogghund

Alla inlägg den 9 juni 2023

Av Wilma Border collie - 9 juni 2023 18:11

Efter mina trista morgonritiner skulle Basse hämtas.

 

Fick vänta medan matte dränkte alla tråkgrönsaker.

Sen hade hon en plan vi skulle besöka en längesen skog. Typ passa på innan ovädershettan slår till.

 

Åk inte bil med henne!! Hit skulle vi inte alls, men matte hade tankarna på nåt annat så fel sida av skogen blev det. Gjorde inte oss nånting.

 

Fanns en massa spännade dofter där.

 

Gick vidare och matte hade en plan om hur vi skulle gå. Lät helt okej.

 

Bara det att Basse började vädra, spana och vara på helspänn.

 

Jag spanade ekorre, men det var fullkomligt övergivet.

 

Pratade med Basse om att vi skulle fortsätta. Typ gå till bengömman och en del annat.

 

Nä sa Basse, jag går max två steg sen ska jag spana, för de är nog nära.

Tog en evig tid att komma några meter bara.

 

Till slut gav matte upp. Hörde nåt om att lyssna på Basse och i denna takt skulle det ta dagar att komma dit det var tänkt.

 

Skulle gå en annan väg. Matte sa saker om att hon tänkt fel, vi skulle ha tagit den andra vägen till skogen.

 

Jodå en hel lång bit kom vi. Sen var det dags för span igen.

 

Jag letar godis, men Basse har inte tid. Dessutom började han muttra. Nåt godis hade han inte alls tid med.

Dessutom började jag också märka av närvaro.

 

Slutade så här, vi skulle åka hem igen. Man ska inte utmana ödet.

Skjutsade hem Basse, åkte hem. Käkade lite och somnade.


 Gick på eftermiddagsrunda. Hamnade hos förläggaren.

 

Snyggt va?? Detta är omslaget till den engelska versionen som just nu bor på tryckeriet,. Snart är jag, Basse, Moha och Troy internationella.

 

Detta är reklambladet för den. Behöver jag berätta att matte är odrägligare än nånsin?

 

Så hamnade jag hemma hos Rottis Helgas fd matte Kjerstin. Nu verkar det spännade, en påse från kylskåpet som doftar utsökt.

 

Tack så alldeles utsökt gott, jag vill gärna ha mera.

 

Fick mera, typ en stor påse med alldeles utsökt kött. Detta ska jag och Basse festa på framöver. Hörde nåt om att bjuda Moha och Troy också. Tro nu inte att jag fått lägga tassarna på den, nä uppdelad i mindre påsar och stoppade i den fullkomligt onödiga frysen.

SUCK!!

Men i morgon är det lördag och förhoppningsvis ett gäng kompisar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards