wilmablogghund

Alla inlägg den 11 juni 2023

Av Wilma Border collie - 11 juni 2023 17:56

Klarade av de trista morgonrutinerna. Passade som vanligt dörren i flera veckor.

 

Så ordning i tillvaron, Liftaren är hämtad på sin vanliga plats. Så nöjd med skjuts hela långa vägen hem.

 

Bäst att kolla om det hänt nåt viktigt sedan i går. Men det verkade vara som vanligt.

 

Kollade om det skulle komma trevliga kompisar. Vi är artiga och tar alltid emot.

 

Vi blev ett gäng idag också. Inte så många men några i alla fall.

 

Bra nu ska vi ner till sjön och bada. Lika bra att passa på innan Vattentjuven snott hela sjön också.

 

Detta är Basse stinkande dike. I det balnd all växlighet döljer sen Poppie och Tilly. Nåt om att parfymera sej innan bad i sjön.

   

Tydligen ger stinkande diket en massa energi.

 

Vissa kastade sej ut i sjön. Jag nöjde mej som vanligt med att blötya tassarna och dricka. Det räcker bra.

 

Poppie som knappt syns, provade Basses öde ö. Den var tydligen till full belåtenhet.

 

Bada? Nä jag snodde en pinne med god bark. Låg på bryggan och gnagde bort den. Bra slapp vara så hungrig.

 

Basse han simmade och simmade. Nä simma känns tämligen onödigt i min värld.

 

Vissa fick tydligen inte nog av bad.

 

Kollade om Tillyhusse fyllt på godisförrådet, det hade han.

 

Sen kollade vi med Poppiehusse också. Hade framgång där också. Tur att vi i alla fall lyckas komma över nåt att äta på helgerna,

Men så var det dags att sluta igen.

Lyssnade på en massa tråkprat mellan matte och Fidomatte.

Sen skulle djungeln eller om det är tråkväxthuset grejas med igen, Finns fortfarande inga spår av ben där så fullkomligt ointressant.

 

Låg och slappade i skuggan utanför. Funderade på om Moha och Troy skulle komma. Men fick höra att de stackarna ska vara Stockholmsfångar i några dagar nu.

 

Bäst att hålla sej undan för de där tråkgrönsakerna behöver massor med vatten.  

När allt var klart så var det bara att åka hem till tråkhemma igen.

Sov ett tag.

Trist eftermiddagsrunda, på väg hem gjorde jag ett försök att gå till fd Rottis Helgas hus. Tänkte att det kanske fanns flera såna där trevliga påsar med smarrigt kött till mej.

Fick bara höra att det finns massor i frysen och jag ska inte alls vandra runt och försöka tigga.

I morgon ska jag hämta Basse och sen ska vi göra viktiga saker. Blir nog en bra dag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards