wilmablogghund

Alla inlägg den 8 juni 2023

Av Wilma Border collie - 8 juni 2023 18:02

Efter det där avloppskaoset i fyra dagar behövde matte avkoppling.

 

Så där jag var efterlängtad av Basse som var ute och väntade på mej.

In i bilen och så skulle vi åka.

 

Hamnade vid början av vår Sörmlandsledsetapp. Skulle kollas en del saker. Vi var mest intresserade av vilka som pinkat sen sist.

 

Hörru, detta är vårt "ge oss energibord" var är osten??

Vi fick ost.

 

Alltså det är kruttorrt och det är förbjudet att elda, men sen sist har någon/några eldat i alla fall. Matte upffan en massa nya otryckbara ord. Vi både såg och hörde brandflyget så det är allvar ute i skogarna ingen öppen eld nånstans tack.

 

Basse han kände doften efter något ätbart, men det fanns ingenting till hungrig fyrbent etappansvarig.

 


Titta! Våran Chef har varit här med motorsågen så nu är vår favoritrunda framkomlig igen,

 

Var ett tag sen vi kunde gå här så det kändes väldigt bra.

 

Matte skulle motionera sekatören igen. Sly växer värre än ogräs enligt henne, tur att vi hade en massa att undersöka under tiden.

 

Fast här blev det spännande. Vi är fångar i expanderkoppel som sitter fast i ett midjebälte. Basse skulle kolla badvänligheten i ån jag balanserade på spängerna och matte försökte klippa sly, Faktiskt bara Basse som var våt efter denna övning, som enligt matte inte ska upprepas.

 

Ingenting undgår en aktiv fyrbent etappansvarig. Basse har minsann stenkoll på allt. Han tror att han äger Sörmlandsleden också.

 

Den här stammen var det länge sen Basse klättrade på, koppel eller ej det ska spanas från den.

 

Gick till strandkanten, Basse badade jag nöjde mej med att dricka gott sjövatten.

Jaha klara mmed dagens jobb tog några timmar. Skjutsade hem Basse, åkte hem käkade lite och sov.

Skulle på eftermiddagsrunda.    

Hamnade här, ett ubnder att jag lever eftersom matte först var tvungen att prata med de hundätande hönsen. Sen skulle hon greja i nästa tråkväxthus.  

Plocka jordgubbar. Jag äter inte såna!

 


Gick en sväng, markerade och matte var övertygad om att hon hallucinerade, Det är öken och det finns ingen svamp. Men jag hittade minsann en liten torkskadad björksopp!! Om det bara börjar falla svampvatten så blir det fart.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards