wilmablogghund

Alla inlägg den 14 juni 2023

Av Wilma Border collie - 14 juni 2023 17:53

Detta oväder är inte hundvänligt nånstans.

Varmt redan i morse.

 

Så Liftaren är hämtad och nu ska vi utföra ett uppdrag igen.

 

Åkte och åkte, men vi vet att den här vägen leder till något bra.

 

Ja du Basse, det verkar som om hon samlar på växthus just nu. Bara att vänta.

 

Så hett och sån ökentorka så allt behövde en massa vatten, den automatiska räcker inte riktigt till i ovädret.

 

Äntligen är hon klar. Vi sprang och lekte en del, men med ovädret så orkar vi inte så länge.

 

Inspektera brygga är väldigt nödvändigt. Den var i perfekt skick.

 

Tyvärr härjar Vattentjuven även i denna sjö så jag kunde inte dricka på mitt bra sätt så vattnet blir extra gott.

 

Nöjde mej med att dricka från ett annat ställe. Mycket gott vatten i sjön.

 

Sist vi var här så kunde vi jobba som svamphundar och hittade kantareller. De har torkat bort sa matte.

 

Hade de inte alls gjort! De levde och hade växt.

 

Dessutom föds det flera små. Att de lever beror på att de växer bara någon meter från sjökanten och får fukt från den.

 

Självklart fick vi ost som belöning för väl utfört arbete.

 

Den här lilla spången är superskoj att springa på. Bra när matte passar växthus där vi kan roa oss.

 

På väg tillbaka. Det var alldeles vindstilla, kvavt och typ ingen luft.

 

Hade en diskussion med Basse om bad. Han påstod att det är skönt och välgörande. Jag vet nåt annat jag.

 

Enligt nån gammal saga fanns det visst nån Moses i vassen, men detta är Basse i vassen.

 

Perfekt en sluttning ner till sjön. Nu kunde jag dricka vatten ordentligt. Måste komma ihåg den här platsen när Vattentjuven härjar.

 

Titta helt plötsligt så hittade vi svala revben. Utsökta var de.

 

Så gott att ligga och gnaga på såna. Borde alltid inträffa i våra skogar. Bara ovädret upphör ska vi åka och shoppa flera.

 

Matte som inte käkar revben stod på bryggan och studerade en fin spindel på vattenytan. Heter visst kärrspindel.

 

Slappade en stund i gräset. Vore skönt med svalt väder så vi orkar hålla på med alla våra viktiga saker.

 

Matte hade fått en burk med honung från bin som jobbar runt torpet som tack för vattning.

Så skulle vi åka, Hem till Basse och nästa växthus. Nu skulle det vattnas och gurkplantor bindas upp igen. Som sagt matte och Moha och Troymatte kommer att drunkna i gurkor.

Lämnade Basse, åkte hem.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda olidigt ute och inte fick jag passera magiska fönstret heller.

I morgon ska vi visst hitta på nåt annat.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards