wilmablogghund

Alla inlägg den 5 juni 2023

Av Wilma Border collie - 5 juni 2023 17:08

I dag skulle jag vara ensam, men det blev fullt upp för mej.

I morse var både Nisse och Alice Cooper suuuura på matte. Ingen frukost till dom och de försökte snö min. Matte övervakade så de kom inte över den.

 

Jaha de ska ut och åka med mej och klockan är tidigt.

 

Hit skulle de. Här bor vetten och de skulle dit och sova. Jag satt i bilen, matte såg från fönstret hur det sprang en EKORRE på staketet precis framför min bil!! Tro nu inte att jag kom åt den inte.

 

Stackars Nisse och Alice Cooper de har ingen aning om vad som väntar.

Matte kom och så åkte vi, nu skulle några timmar fördrivas innan de skulle hämtas.

 

Passerade hos Moha och Troy. Undrar om de är vakna?

 

Jodå de kom ut och snackade. Mycket trevligt, fast Moha försökte leka knähund hos matte.

 

Gick vidare. Läskiga bron var länge sen jag gick på, fast numer klarar jag gallret utan problem.

 

Väldigt bra att passera den för den ger alltid ost.

 

Provade bord, bra bord för de gav godis.

 

Finns ingen konstsnö och eftersom jga planerar att byta päls kliar det lite. Gräsrull är inte optimalt, men det fick duga.

 

Tack Hare, perfekt med godisbord till behövande hund.

 

Gick till hundbadet, eftersom det började vara ovädershett så svalkade jag tassarna och drack lite.

 

Träffade en hund som jag träffat nån gång tidigare. Skönt med lite hundsnack ett tag.

 

Nu ska de hämtas de stackars brorsorna.

 

Stackarna alldeles onyktra och med små paraboler runt halsen. Men av med onödiga kroppsdelar och chip i nacken också. För så klart lagen om att alla katter ska vara märkta och reggade ska följas, så har det varit länge för oss hundar.

 

Nisse har nyktrat till och de är utsläppta från fångenskapen på toa. Matte ville inte ha vingliga katter drälla runt ifall den där fastighetesskötaren skulle komma. Just nu har det gått drygt 4,5 timmar sen matte pratade med honom och han har INTE kommit. Något irriterad matte. Behövs fungerande avlopp.

 

Höll på att glömma denna. Dålig bild eftersom den är fotad från datorskärmen. Men detta är omslaget till den engelska versionen av boken. Nu snart är den på gång till tryckeriet och sen blir det verklighet igen. Förvänta er en ännu odrägligare matte.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards