wilmablogghund

Alla inlägg den 18 juni 2023

Av Wilma Border collie - 18 juni 2023 17:36

Vaknade i morse av att matte hade nåt glädjeutbrott.

Under natten hade det äntligen fallit svampvatten och det var fint väder, lagom svalt och svampvattnet strilade ner. Visst det var tämligen onödigt med morgonrunda och risk för skador.

Hem en stund. Självklart skulle jag åka till Basse för att se om det kom några kompisar.

 

Alltså detta åka bil och det är blött. Matte pratade om att bara detta att kunna använda vindrutetorkarna kändes overkligt.

 

Framme och ingen Liftare fanns det heller.

 

Men ganska direkt så kom både Kajsa och Inez. Skönt att jag inte blev ensam, det hade varit katastrof.

 

Matte hade den stora vänligheten att släppa ut Basse.

 

Dagens samlade hundträff. Är nog första gången som alla hamnat på bild. Jag, Basse, Kajsa, Tilly och Inez. Blev en ganska kort sån eftersom det fortsatte falla en massa svampvatten.

Gick till min bil och trodde att jag skulle åka hem, Basse bestämde sej för att han skulle minsann åka med.

 

Detta är inte hemma, detta är utanför tråkväxthuset och  ni ser hur svampvattnet faller.

 

Suck!! Jag brukar undvika att vistas i tråkväxthuset eftersom det ofta är bastuhett där. Mendet skulle bindas upp en massa gurkplantor (igen), friseras vindruvsplanta.

 

Den tänker tydligen ge lika mycket tråkvindruvor i år och dessutom försöker det överta allt i sin väg. Men matte klippte och klippte nu när det gick att vistas där inne.

 

Men titta där kommer Troy!! Helt plötsligt blev livet mycket bättre.

 

Människorna fortsatte att greja med allt tråk i tråkväxthuset eller om det numer heter djungeln. Är lite osäker på vad som är rätt namn.

 

Eftersom det fortfarande inte finns några trevliga benodlingar gick vi ut trots nedfallet.

Hörde hur människorna pratade och det låter som morgondagen kommer att bli väldigt bra. Finns planer på sånt som vi inte gjort på evigheter. Ska visst inte vara oväder i morgon heller.

 

Nu har jag varit ute i nedfallet för länge. Alla begriper väl att jag behöver akuttransporteras till närmaste djursjukhus för avancerad intensivvård?? Ni ser väl att jag ser döende ut?

Fick faktiskt åka hem för enligt den oförstående matte behövde jag inte alls intensivvårdas.

Svampvattnet fortsatte fall. Fördelen är att om tio till fjorton dagar då borde vi kunna börja jobba som svamphundar igen.

Sov bort en massa tid.

Gick på eftermiddagsrunda, försökte fortfarande falla svampvatten, men eftersdom det är en månad sen sist så är det verkligen välbehövligt.

Försökte inte ens passera magiska fönstret, det får bli en annan dag.

I morgon verkar det bli en alldeles perfekt dag med skogsröjar gänget. Bara de förvirrade människornas minnen fungerar så.

Ska nog vila mej i form.

Just ja ni som har Facebokk titta i gruppen Hundar i Malmköping där finns det en film från igår där det syns hur skoj vi har det. Filmad av Bassehusse.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards