wilmablogghund

Alla inlägg den 20 juni 2023

Av Wilma Border collie - 20 juni 2023 17:54

I morse var det normalt, inga märkliga tidiga resor till Flen. Alldeles vanlig morgonrunda.

Sen skulle jag hämta Basse för vi skulle hitta på något.

 

Där kommer han Liftaren som troget väntar på sin taxi. Matte anser att det är en väldigt gullig vana som han lagt sej till med.

Så åkte vi.

 

Jaha kolla om stjärnhovstryffeln visat sej. Letade noga och länge.

 

Basse han markeringsrullade igen, men fortfarande inga spår av nån tryffel.

 

Skulle gå en runda innan ovädershettan slog till. Här har vi inte gått på väldigt länge.

Hade alltså tassarna fulla med att kolla allt.

 

Träffade bara ett par såna här vinbergssnäckor. De kommer fram nu efter det lilla svampvattennedfall som kom i söndags.

 

Basse han ville så gärna bada här men matte såg nåt märkligt på vattenytan och förbjöd honom.

 

Hamnade i bekanta trakter till slut. Var länge sen vi var här också. Alltså ännu mer att kolla.

 

Här kan vi jobba som tryffelhundar ibalnd. Vi var jobbarsugna och letade mycket. Fanns ingenting.

 

Basse hittade ett gammalt fågelägg men det ger ingen belöning inte.

 

Innan det fanns såna dör mobiltelefoner så ringde tydligen människor från såna här. Men de fungerar bara med tio öringar och såna finns visst inte längre. Tur att jag och Basse inte behövde ringa nånstans.

 

Passerade sjön och inga konstiga saker i vattenytan så jag och Basse kunde svalka tassarna och dricka. Behövdes eftersom det började vara ovädershett.

 

Usch, ska tillbaka till bilen och nu är det otrevligt.

 

Den där vill ha hund till lunch och jag är inte klar med mitt liv ännu. Hade tur och klarade mej.

 

Hem till Basse, detta tråkväxthus med tråkgrönsaker.

 

Gurkdjungeln behövde vatten och lika med alla tomatplantor. Tydligen dricker tråkgrönsaker ofantliga mängder.

 

Syns ganska dåligt men Basse skuklle försöka ta ett nackgrepp på mej. Han fick hela munnen full med min päls. Nu tänker jag verkligen göra mej av med all päls.

Åkte hem, käkade lite och sov.

Gick på en äckligt het eftermiddagsrunda.

Så läste matte om att nu finns det giftalger i alla bra sjöar här. Typ inget dricka vatten och bada innan vädret blir bättre.

Kom nåt med posten så i morgon ska vi jobba





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards