wilmablogghund

Alla inlägg den 13 juni 2023

Av Wilma Border collie - 13 juni 2023 17:56

I går kväll så såg matte att jag grejade med något. Försökte dölja det jag hade.

  

Jo jag passerade hennes öppna midjeväska och då hoppade osttuben upp ur den och anföll mej. Blev ett mindre slagsmål, men jag dödade den. Enligt matte hade jag stulit den, bitit hål och lyckats få ut en massa ost. Inte alls!! Min version är alldeles sann. Fick inte behålla den döda osttuben heller. Tänkte ha den som trofé.

Blev idag, ovädershetta redan när jag var ute på morgonrunda.

 


Skulle hämta Basse, han hade tydligen noll koll på veckodagarna för han satt och väntade på lift där han brukar hänga på helgerna. Han blev överlycklig när han fick lift. Bortskämd? Nä inte ett dugg.

Så skulle vi göra nåt.

 

Blev skjutsade en bit var för mycket oväder för att gå. Trodde vi skulle till vår vanliga lekplats, men det skulle vi inte alls.

 

Vi skulle gå efter vägen. Jo i skuggan var det drägligt men där solen kom åt vidrigt.

 

Förklarade för Basse att nu var vi tvugna att var extra vaksamma och verkligen hålla avstånd.

 

Ja ni ser, de hemska hundätande hönsen. Basse som inte sett såna påstod att de inte alls äter hundar. Jag  vet minsann bäst, de käkar hundar.

 

Så på fria tassar, Nu ska vi kolla viktiga hundsaker. Basse hade redan siktat sjön så han hade bråttom.

 

Träffade en typ som heter Snok, den svor åt oss och svor ännu mer när matte skulle ta bild på den. sen försvann den.

Antagligen släkt med alla asociala ekorrar.

 

Tog med Basse på brygginspektion. Den var i alldeles perfekt skick.

 

Han funderade på att prova båten, men blev förbjuden av matte. Nåt om att han minsann har en egen sån hemma hos sej,

 

Mycket gott vatten i sjön och perfekt med en nedförsbacke så jag kunde krångla till det när jag skulle dricka. Vattnet blir så mycket godare då.

 

Basse han badade massor. Hörde att han pratade om perfekta badplatser.

 

Lekte en del i skuggan. Jakt runt en stol var en himla rolig lek. Tyvärr så ovädershett att vi inte orkade så länge.

 

Titta så eländigt torrt det är. Gräset är alldeles gult och det knastar under tassarna. Blev tillsagad att inte springa för fort för då kunde det bli gnistbildning.

Ovanför backen är det ett tråkväxthus och det var mattes mål.

 

Kolla att nån bevattning fungerade så tråkgrönsakerna lever. De mådde tydligen utmärkt. Så skulle det plockas jordgubbar. Äter inte såna, de får hon behålla.

 

Vi tog det lugnt i skuggan, gick inte att göra nånting.

 

Jaha dags att gå till bilen igen. Uppdraget är avklarat.

 

Hem till Basse och nästa tråkväxthus. Gurkorna håller på och bildar en djungel nu och allt behövde en massa vatten.

Jag och Basse pratade en del med Nisse. Nu får han gå ut och verkar så glad och nöjd med det. Han blev jätteglad när han träffade mej.

Så skulle jag hem riktigt vidrigt oväder var det.

Berättade för Cooper att jag minsann träffat Nisse. Vet att Cooper saknar röjet med brorsan.

Sov ett tag.

Skulle på eftermiddagsrunda då var det sånt oväder att jag fick på mej kylhalsbandet, Var helt okej.

Hade sån tur att matte skulle prata med Viveca så magiska fönstret öppnade sej. Fick smarrigt godis.

I morgon ska det vara lika mycket oväder, men vi har ett uppdrag då också. Som tur är vid en sjö så vi överlever nog.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards