wilmablogghund

Alla inlägg den 4 juni 2023

Av Wilma Border collie - 4 juni 2023 17:49

Fick stå ut med en ensam morgonrunda i morse. Tråkfrukost och passa dörr.

Sen var det äntligen dags.

 

Titta så lycklig Basse blev när jag kom. Vi har inte setts sen i går och det är länge sen det.

 

Nu kommer första kompisen. Som de artiga hundar vi är så hälsar vi alltid välkommen till de som kommer.

 

Kajsa som kom. Hon hade varit på nåt pensionat i natt och hade en hel del att berätta om det. Tur att Basse får sova hemma hos mej när det behövs.

 

Så nu kommer det ett gäng till, mycket trevligt.

  

Kajsa och Elsa drack vatten och diskuterade den tomma plaskdammen.

 

Vi har väluppfostrade människor ( i alla fall ibland)För helt plötsligt pågick det rengöring av plaskdammen som Kajsa noga övervakade. Människor kan av naturen vara riktigt slarviga.

 

Basse hade kurs med Kajsa i hur man kollar att vattnet fylls på och blir rätt. Hon verkade vara en mycket läraktig elev.

 

För sen visade hon Ozzy vad hon hade lärt sej.

 

Snudd på ovädershetta var det men en del orkade minsann röja i alla fall. Jag höll mest till i skuggan.

 

Vattenexperten Basse kollade, nivån var perfekt och vattnet alldeles lagom. Alltså fullt godkänt.

 

Tilly hon tog det till nya nivåer. Ligga i plaskdammen går lika bra det.

 

Tillyhusse har alltid smarrigt godis att bjuda på så det gäller att hålla sej framme.

 

Kajsa hon kan hon. Åka rutschkana är skoj. Vet att jag provade när den var ny för flera år sedan, men nä inte min grej.

Så hade tiden gått för fort igen och alla skulle hem.

Fast jag skulle till tråkväxthuset.

 

Dit kom minsann Moha och Troy. Kolla Troy som stirrar på nåt märkligt. Ovanför honom flyger nåt som ser ut som en märklig insekt men heter drönare.

Sen var det tråkgrönsaker, sista fröna i jorden. Fortfarande ingen odling av goda revben eller annat som är nyttigt för oss hundar inte.

 

Sallad?? Det är verkligen ingen hundmat. Men människorna tycker att det är så skoj att den är på gång.

 

Ännu fler såna där gurkor på gång. Våra mattar kommer att drunkna i såna. Kan se rubrikerna två människor hittade avlidna i växthus. Dödorsak drunkning bland gurkor eller nåt.

 

Jag svimmade av leda i skuggan. Men Basse återupplivade mej.

Sen var det dags att åka hem, för hemma strular det. Stopp i avloppet och matte jagade fastighetsskötare som inte hade tid idag. Besvärligt som bara den är det enligt matte.

Gick på eftermiddagsrunda, satte mej vid magiska fönstret. Viftade på svansen och dräglade en del. Perfekt fönstret öppnades och ut kom det godis.

I morgon blir jag utan Basse men enligt matte blir det fullt upp i alla fall.

Nisse och Alice Cooper ska åka till vetten och bli av med kroppsdelar och få chip. Så ska det där eländiga stoppet i avloppet fixas också.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards