wilmablogghund

Alla inlägg den 10 juni 2023

Av Wilma Border collie - 10 juni 2023 17:50

Ni vet efter eländet med avloppet i köket så var det dags igen i morse.

Men nu var det på toa i handfatet.

 

Titta här! Stort och synnerligen besvärligt var det. Fast det fixade sej utan akutrörmokare och rivning av hela toa. Bara att hälla upp torrfoder i köket så var det borta.

Klarade av mina trista morgonrutiner.

 

Så har släppt ut Basse. Nu ska vi vänta på kompisarna.

 

Ännu har det inte blivit ovädershett men vi höll oss i skuggan och spanade efter kompisar.

 

Hoppsan. Min eller om det nu var Basses vilda gris har råkat ut för gräsklipparen.

 

Kajsa och Ozzy kom.

 

Plaskdammen skulle fyllas på så det var lika bra att vattna Kajsa också. Kan väl vara glad att matte inte strödde en massa gödsel från de där hundätande hönorna över henne också.

 

Jaha du Siggehusse vi vet att du har nåt gott att bjuda på. Hade tur och fick smarrigt godis.

 

Ännu bättre nu kommer Tillyhusse också ocvh han brukar alltid ha något.

 

Sigge han gillade plaskdammen nu när den hade fått nytt vatten.

 

Kajsa är en tjuv!! Titta bredvid henne hon har snott den där före detta vilda grisen som faktiskt är min.

 

Nä du Kajsa den ska jag ha. Räckte med en blick så fick jag den.

 

Syns inte men nu ska jag lägga mej i skuggan under trädet och vakta resterna av den.

 

Nästan alla har åkt hem, jag diskuterade en del med Basse. Skulle han vara tvungen att gå in nu?

 

Hade tur eller vad man nu ska kalla det för. Tråkväxthuset skulle ha vatten och då kom Moha och Troy med vidhängande människa.

Moha hade inte ätit sen vi sågs senast, elände ddetta att vi hundar aldrig får ordentligt käk och allt kött jag fick i går ligger i den fullkomligt onödiga frysen.

 

Allt bara växer och växer och det ska bindas upp en massa tråk hela tiden. Så ska det beundras en massa tråkgurkor, tråktomater och annat tråk.

 

Struntar i tråket, det är skönare att ligga i skuggan.

När människorna var klara med allt tråk var det dags att åka hem igen.

Käkade lite och somnade.

Ut på eftermiddagsrunda. Tänk jag passerade Vivecas magiska fönster och det var öppet!! Väntade säkert på min ankomst. Satte mej viftade på svansen och dräglade lite. Hade effekt för ut kom gott godis, precis vad jag behövde.

I morgon är det dags igen, då ska jag mingla och ha trevligt en stund.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards