wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2023

Hängt med kompisar

Av Wilma Border collie - 7 oktober 2023 18:11

Blåste massor när jag var ute för morgonrundan.

Hörde mattes mutter om att nu trillade det nog massor med träd på Sörmlandsleden. Nåt om att kolla framöver.

Hem ett tag sen var det dags att åka.

 

Titta! Liftaren på sin vanliga plast.

 

Så nöjd och belåten får åka taxi hem. Vissa har vanor.

 

Hann typ bara hem till Basse så kom Poppie. Trevligt var länge sen jag träffade henne.

 

Alice och Fido dök också upp. Trevligt att flera hundar fick med sina människor ut i stormen.

 

Basse berättade för Alicehusse att han är en väldigt ensam hund som aldrig får nåt umgänge. Tydligen är Alicehusse lättlurad eftersom han blev trodd.

 

Vi blev ett gäng idag också. Matte tömde Plaskdammen med hjälp av Alicehusse för nu är tyligen säsongen för den över. Visst det finns hundar som tror att det fortfarande är badsäsong, men nu behöver inga svalka sej i den på grund av äckelhetta.

 

Lille Fido berättade för matte att han får minsann aldrig nån  mat hemma och att han var väldigt hungrig. Han hade tur och fick godis.

 

Sigge kom också, var länge sen och hans husse brukar bjuda på gott godis.. Lika bra att hålla sej framme. Vi vet precis vilka som lönar sej. Fick godis. Välbehövlig energi för att orka mingla.

 

Jag, Basse och Alice hade en mycket intressant diskussion sen. Med det som säjs på hundträffarna stannar där så jag tänker inte berätta vad vi pratade om.

 

Sen var det nåt snack med Fido också. Vi hundar har alltid viktiga saker att prata om så kan människorna prata en massa tråk.

 

Sigge tog på sej polisrollen och kollade så inte Ozzy och Kajsa lekte så vilt att det spårar ur.  

Jo Siggehusse. Har du möjligen nåt kvar? Vi har slut på energi igen. Fick mera som tur var.

 

Lika bra att tacka ordentligt och visa att jag är en mycket artig hund. För övrigt vet jag inte när jag får nåt att äta nästa gång.

Sen började alla åka hem igen.

Nu hade jag tur som slapp åka själv eftersom Basse skulle hänga med mej hem. Perfekt gillar sånt.

Hemma så fick vi varsin Dentastix och sen somnade vi.

Gick på eftermiddagsrunda. Tyvärr fick vi inte passera magiska fönstret. Hörde korkade påhitt om att vi inte kan gå dit och tigga varje dag.

Hade tur och träffade Inezhusse, skönt med sällskap en stund.

Hem funderade på om vi skulle ha nåt trevligt lördagsmys. Hörde att vi hade fredagsmys så det räckte igår.Vadå, det är en hundlig rättighet att ha en massa mys varje dag.

I morgon så ska jag fört mingla med kompisar, sen ska vi ut och åka. Bassehusse ska bjudas på middag bara för att han ställer upp så mycket för oss så vi kan ha våra trevliga hundträffar.

Blir nog en bra dag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards