wilmablogghund

Alla inlägg den 31 oktober 2023

Av Wilma Border collie - 31 oktober 2023 18:06

Hämtade upp Liftaren som i vanlig ordning väntade på sin taxi.

Matte hade en plan sa hon, nu gällde det om den ksulle gå att genomföra. Vi har lite dåliga erfarenheter av hennes planer.

   

Perfekt vår bra lekplats i Sparreholm var tillgänglig. Nu ska vi springa och leka massor.

 

Ut på vårt favoritställe. Så skönt att kunna vara på fria tassar utan en massa orosmoment.

 

Vi sprang massor och fort.

 

Lekte massor också. Detta är livet.

 

Matte hade en boll med sej som Basse lyckades komma över först.

 

Ut och kollade bryggan. Lika bra skick som sist.

 

Fast jag fick lov att rädda min boll från drunkningsdöden i sjön. Vet inte varför Basse placerat den där.

 

Så nu ska jag värma min våta boll, har precis lekt en del med den.

 

En godisstubbe. Perfekt precis vad vi behövde, går åt mycket energi att ha en massa skoj.

 

Jag kollade inne i godiseken och lyckades gräva fram ett gammalt getingbo. Tur att de inte anfallit oss vid tidigare besök.

 

Basse letade helt framgånglöst där inne.

 

Men tänk det slog ut blommor på utsidan. Självklart städade vi noga bort alla.

Lekte mera sen skulle vi kolla lite annat.

.


Jodå två champinjoner hittade vi, men de var alldeles för gamla.Fast vi fick beröm och godis.

 

Den gamla oxtungsvampen lever fortfarande, mer beröm och godis.

 

WOW helt otroligt!! Vi lekte och helt plötsligt fanns det två revben!! Har aldrig någonsin hittat såna där.

Tänk vad det är utsökt att gnaga såna ute. Bra att det fanns här eftersom våran vanliga lekplats där de brukar finnas verkar ganska orolig just nu.

Att det försökte duggregna det märkte vi inte ens.

 

Kom på efter att ha njutit länge att vi behövde kolla lite mera.

 

Jodå koralltickan lever den också fast den börjar vara gammal och lite hängig nu.

 

Nä nu regnar det mera. Tänkte ta skydd under ett tak. Men matte påstod att det var dags att åka hem.

 

Alltså vi har haft superskoj och tänker inte alls avsluta det med att få en massa regnskador. Alltså försökte jag smyga efter en husvägg. Som tur var så var det nära till bilen.

Åkte en annan väg hem. Matte kollade en annan tänkbar lekplats men där  var komonstren fortfarande på fria klövar. Lär dröja ett tag innan vi kan använda den tyvärr.

Passade bilen på torget medan matte skulle ha nåt tråk att äta. Precis när vi skulle åka kom Fidomatte och pratade med oss eller om det var matte. Tyvärr såg vi inte till Fido.

Hemma så käkade vilite och somnade så gott. Alldeles perfekt förmiddag enligt oss var det.

Skulle på eftermiddagsrunda.

Regnade så den blev ganska kort, allt för att undvika skador.

Får se vad vi ska hitta på i morgon. Förhoppningsvis nåt bra igen.  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards