wilmablogghund

Alla inlägg den 1 oktober 2023

Av Wilma Border collie - 1 oktober 2023 17:54

Klarade av morgonrutinerna, För säkerhets skull återgick jag till att passa dörren. Den förvirrade kanske skulle glömma mej annars.

 

I en sällan använd svampkorg hittade matte en kvarglömd svamp. Troligen urgammal efter som den har en massa päls. Inte har hon lyckats artbestämma den heller.

Åkte till Basse, ingen Liftare synlig idag heller.

 

Hann bara dit så kom det en bil.

 

Hej Velvet! Trevligt att ses igen, det var många hundliv sen sist. Hade mycket att prata om.

 

Så kom Alice och Bessie. Inledde med lite mingel och trevliga samtal oss tikar emellan.

 

Basse kom, han hade varit på sin vanliga Liftarplats men inne i huset så den stackarn fick gå ett par hundar meter hem. Måste få honom att förstå att numer så kommer jag varje helg så han kan få lift.

 

Så kom Tilly, nu gäller det att hålla sej framme hos hennes husse som har gott godis. Vi behöver energi till allt miongel och annat vi ska göra. Alla fick.

 

Wow! Gunhildmatte hon har minsann ost!! Supergod ost till sugna hundar. Gissa om hon var populär. Vi fick allihopa.

 

Basse och Alice hade tydligen en hel det att prata om. Visst jag hörde, men vad som säjs mellan oss hundar på hundträffarna stannar där.

 

Jag intog bordet. Tilly och Velvet hade nån kapplöpning så jag funderade om jag skulle vara domare.

 

De bröt ganska snabbt och jag såg aldrig vem som vann. Hörde nåt om energipåfyllning. Men sen blev det sånt där trevligt stillsamt mingel som alla hundar kan delta i.

 

Alice såg till att hålla sej nära Gunhild, tropr det var den där osten som drog. Vore katastrof att missa den.

 

Basse skulle åka nånstans med sin husse. Han har minsann en alldeles egen låda på¨fyrhjulingen.

 

Tyvärr började det dra mot slutet, tiden går alldeles för fort när man har trevligt. Men vi såg till att få mer  utdelning av den goda osten.

 

Jaha bara att åka hem till tråkhemma då. Men vi hade haft en mycket trevlig träff som vanligt.

Hemma så somnade jag och sov gott ett tag.

Så skulle jag på eftermiddagsrunda. 

Blev väldigt bra för matte skulle hämta nåt hos Rottis Helgas före detta människor. Vet ni vad som hände? Jag fick minsann TVÅ påsar med såna där utsökta köttbitar!! Smakade på några där sååå goda. Hörde nåt om att de blir perfekt belöning när jag och Basse ska börja med vårt hemliga projekt. Gick en sväng. Tänkte käka lite mer sånt när jag kom hem, Gick inte matte stoppade MINA ägodelar i frysen!! Den usla ursäkten att hon vet inte när posten levererar det där som behövs och det går utmärkt att tina och ta med. Tror inte ens att det håller i frysen, borde nog ätas upp omgående.

I morgon är det måndag alltså en bra dag när jag och Basse ska hitta på nåt. Kommer säkert att bli hur bra som helst. Vet att matte har en plan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards