wilmablogghund

Alla inlägg den 27 oktober 2023

Av Wilma Border collie - 27 oktober 2023 18:03

Hörde i morse att matte pratade i telefonen. Lyssande inte, tänkte att det säkert var som vanligt mänskligt tråkprat.

Sen kom det..................Basse skulle vara med sin husse idag.

En hemsk eländig dag i ensamhet väntade.

 

Elände,ingen skjuts nånstans. Nu ska jag ut på en tråk runda. Dessutom försökte det regna. livet var pest.

 

Heden var alldeles övergiven. Ibland brukar jag kunna träffa nån hund jag känner, men inga verkade vara ute.

 

Dessutom övergick regnet i snö, ingen måtta på eländet.

 

Hittade en stubbe med en uggla på. Den var inte intresserad av sällskap och vid närmare undersökning var den dessutom konstgjord.

 

Om jag går här kommer jag hem till Basse. Han kanske är hemma och väntar på mej. Enligt matte var han inte alls hemma så dit skulle jag inte.

 

Studerade Ekorrskogen, men inte fanns det några såna i den idag inte.

 

Om jag går här kommer jag till Moha och Troy. Ingen idé fick jag höra, de är hemma i Stockholm. Fanns ingen ände på allt elände.

 

Men runt kröken, där äntligen!!

 

Träffade Frasse. Väldigt trevligt för det var länge sen vi träffades och hade en hel del att prata om medan människorna pratade tråk.

 

Så kom Ricki rusande, självklart utan människa inom synhåll. Sa hej till honom innan han drog vidare, människan dök upp.

 

Frasse skulle åt sitt håll och jag skulle fortsätta min eländiga ensamma vandring. Hittade en del dofter efter både kända och okända hundar. Men mötte ingen.

 

Gick spårvägen, ibland träffar jag hundar jag känner här, men inte idag.

 

Vadå höst? Det är nog vår för spårvagnarna var vakna och ute.

 

Såg märkligt ut för de hade en massa spindelnät. Fast de beror visst på att det ska åka spöken och monster med dom idag och imorgon. Undrar om såna vill umgås med Malmköpings ensammaste border collie??

 

Fortsatte på ödsliga gator varken hundar eller människor jag känner ute.

 

Men nu då?? Har har mattes förläggare sin lilla fina butik.

Jo jag hade sån tur att matte skulle prata med henne. Trevligt jag fick sällskap en stund i alla fall.

Gick hem, käkade min Dentastix, tvångstvättade Alice Coooper i brist på bättre sysselsättning. Somnade av ren leda och ensamhet.

Gick på eftermiddagsrunda. Fortfarande inga jag känner ute.

Tråkrunda.

Men i morgon är det lördag så då blir det förhoppningsvis trevligt mingel med kompisar och så får jag träffa Basse.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards