wilmablogghund

Alla inlägg den 14 oktober 2023

Av Wilma Border collie - 14 oktober 2023 18:09

I går kväll försökte jag vägra att göra min kvällstoalett. Stack ut en tass, det regnade massor! Försökte få matte att inse att jag har superblåsa och inte alls behövde gå ut. Typ jag vill sova på nätterna och inte hålla på och försöka läka en massa regnskador. Släpades brutalt ut, kissade snabbt typ ett par meter från porten och ville in igen. Klarade mej från de allra värsta skadorna.

Så blev det idag, ingen regn, faktiskt sol och det blåste en del.

När mina morgonrutiner var avklarade så skulle jag åka.

 

Ingen Liftare synlig på vanliga platsen. Men han kom precis när vi parkerade. Sur över missad taxi. Fick höra att ska han åka taxi får han se till  att vara på sin vanliga plats.

 

Jaha det är väl bara att ligga och vänta på att kompisarna kommer då. Matte var sysselsatt med annat.

 

Skrubba våra vattenskålar. De såg hemska ut, och nej vi dricker inte kaffe ur vattenskålar, Vattnet blev svart av alla märkliga avlagringar som samlats. Numer är de rena och fina och klarar sej säkert ett bra tag. Nu när det blir kallare så stängs vattnet av så det gäller att människorna kommer ihåg att ta med till oss.

 

Så nu börjar det komma kompisar. Alltså ordning i tillvaron.

 

En del lek blev det.

 

Självklart trevligt mingel med en massa viktiga hundsamtal. Människorna pratade tråk.

 

Gunhildmatte är en tillgång. Hon hade minsann en påse med smarrig ost med sej. Då gäller det att hålla sej framme.

Kan meddela att den var alldeles utsökt.

 

Basse du behöver faktiskt inte frisera mej varje dag. Föreslog att vi skulle mingla istället.

 

Blev mera sånt. Mycket att diskutera hade vi.

Men sen hade som vanligt tiden gått alldeles för fort.

 


Nå? Hur var det nu? Ska Basse hänga med hem till mej? Jo det skulle han, mycket trevligare att ha honom med mej än åka hem till ensamhet och elände.

 

På väg hem så fick matte syn på Inez med husse. Tro nu inte att vi fick följa med och snacka med Inez. Nä matte skulle bara prata tråk, typ ta reda på hur Inezmatte mår, Hon ligger på Sjuka huset efter att människoveterinären opererade henne. Tydligen mår hon så bra man kan må efter en massa elände.

Åkte vidare, nästa stopp nu skulle matte prata med förläggaren och dessutom hade hon träffat Förläggar Rudolf, vi fick fortfarande passa bilen.

Sen kom vi äntligen hem.

Käkade lite och somnade. Ute började det storma, var ett himla oväsen av och till.

Skulle på eftermiddagsrunda, blåste runt en massa prylar överallt. Träffade inga vi känner och dessutom började det regna igen.

Gick hem blåste ännu mera och regnet vräkte ner. Åskar lär ha varit alldeles nära också.

Hoppas den där stormen dragit vidare tills i morgon för då ska vi ha trevligt igen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards