wilmablogghund

Alla inlägg den 2 oktober 2023

Av Wilma Border collie - 2 oktober 2023 18:04

Fanns en plan idag.

Men när jag skulle hämta Basse så föll det en massa svampvatten. Dessutom är den skog vi skulle till ganska backig och hoop över diken och sånt. Natten till lördag var matte uppe och lyckade snubbla och försöka slå sej halv fördärvad. Hon gnäller över ömma och stela kroppsdelar. Alltså får det bli den skogen en annan dag.

 

Men hemma hos Basse så jobbade vi. Hans gräsmatta är ofta bra.

 

Hittade ett gäng med fina snöbollschampinjoner vilka självklart gav ost och en massa beröm.

 

Blev skjutsade till vår bra lekplats i Sparreholm. Sist var det människor där, men nu var den så där bra tom och ödslig.

 

Sprang en massa och bestämde att vi skulle ut på den bra udden.

 

Hörru om vi ska leka med den där bollen behöver vi energi och vår godisek är väldigt tom.

 

Helt plötsligt fanns det energigivande godis att hitta.

 

Så städade vi bort en massa ostblommor också, De ska inte tro att de kan blomma utan att vi upptäcker dom inte.

 

Sen var det väldigt skoj att leka med bollen.

 

Jodå jag lånade ut den till Basse också. Hade en massa skoj ett tag.

 

Tänkte kolla bryggan, men fortfarande är det onödigt vatten ivägen och inte kunde jag dricka upp allt inte. Nån annan han har inte fattat att badsäsongen tog slut för länge sedan.

 

Fortsatte att leka en massa. Skoj hade vi.

 

Väldigt roligt, tror jag ska skippa de där idéerna om att deppa över valparna jag inte fick. Det är roligare att leka än att fundera över dom.

 

Skulle gå och titta om det kommit nån oxtungsvamp. Hade det inte, men jag hittade en annan. Nu blev det liv på matte. Jag hade hittat den sällsynta och rödlisatde koralltickan.

 

Basse förstod omgående att denna lönade sej.

Fick massor med beröm och matte tjatade om hur duktiga vi är.

 

Detta är alltså en korallticka. Den växer vid foten av gamla ekar.

 

Så här firar vi att vi precis lärt oss art nummer femtiofyra. Perfekt sätt att fira på.

Så började det falla svampvatten igen. Alltså ville vi hem.

Åkte hem, käkade lite och somnade gott. Blev bra fast vi missade den tänka skogen, men det kommer flera dagar.

Skulle på eftermiddagsrunda.

Fick passa bilen medan matte besiktigade sej hos människoveterinären. Hon återkom och vi gick en sväng nära människoveterinärens tillhåll. Kollade av en massa intressant information från både kända och okända hundar.

Kom hem, i postfacket låg en mystisk brun kartong som innehåller en utmaning till oss. Den innebär att en av de där trevliga påsarna jag fick igår kommer till användning.

Om svampvattnet håller sej borta en stund i morgon förmiddag så kanske vi kan prova. Nya utmaningar är alltid skoj.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards