wilmablogghund

Alla inlägg den 26 oktober 2023

Av Wilma Border collie - 26 oktober 2023 18:10

Hämtade upp Basse som vanligt. Så skulle vi åka till en länge sen skog.

Planen var att vi skulle leta trattkantareller till våran bästa frysstädare.

 

Trevligt här har jag inte varit sedan sista kursen och det var enligt min tideräkning väldigt länge sen. Massor att kolla.

 

Kom en bit, sen skulle vi enligt Basse inte alls gå längre för han skulle minsann kolla viktiga saker. Läs sitta och spana.

Fanns ingenting.

 

Eller det gjorde det, ett par svanar flög förbi. Men de var enligt Basse ointressanta.

Fick med honom efter lite övertalning.

 

Ja jag vet att de har gått här, men vi kan väl fortsätta nu eller??

 

Basse fastnade vid nåt och luktade länge

 

Så var det lika bra att kissa över ordentligt. Typ jag äger skogen bara så ni vet.

 

En hög med vargskit. Jo, jo det är bra med självförtroende men vargarna anser nog att skogen är deras.

 

Jo det doftar nåt. Jag hoppade baklänges gillade det inte. Skulle aldrig falla mej in att kissa över den doften.

 

Basse fortsatte att spåra.

 

Nästa hög med skit, men denna var äldre än den första.

 

Basse spanade och spanade, jag var rejält vaksam jag också.

 

Det ser övergivet ut, men ensamma var vi inte och längre bort finns de där trattkantarellerna som vi skulle ha jobbat med. Nä sa matte vi lägger ner planerna.

 

Kändes skönt att gå mot bilen igen. Hörde nåt om att nu kommer det att dröja innan vi besöker den här skogen.

Vi ska inte utmana ödet och dessutom blir vi stressade och oroliga.

 

Nära bilen då kom Basse på att han hade passerat flera vattenpölar utan att ha tid att bry sej. Nu passade det både att dricka och plaska runt.

 

I bilen men Basse han forsatte ha stenkoll. Hörde att matte sa nåt om att ha hans luktsinne vorde bra.

Åkte hem, käkade lite och tvärsomnade.

Skulle på eftermiddagsrunda.

 

Träffade Alice som var ute och rastade sin matte. Trevligt att snacka en stund med henne. Alice alltså. Människorna pratade bara tråk.

Sen skulle vi till Rottis Helgas fd matte, alltså vår bästa frysstädare.

 

Tänk så trevligt. Vi blev bjudna på alldeles utsökta köttbullar.

 

Kolla vilken present vi fick!! En påse med ett kilo köttbullar. Gissa om vi känner oss förmögna just nu.

Så kom Bassehusse och hämtade Basse.

Alltså fick jag gå på ensam eftermiddagsrunda. Men vad gjorde det? Matte skulle parat tråk med Viveca så det kom ut gott godis.

De där köttbullarna som tillhör mej och Basse de har den där människan stoppat i frysen!! Alltså våra ägodelar har inte alls där att göra!!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards