wilmablogghund

Alla inlägg den 22 oktober 2023

Av Wilma Border collie - 22 oktober 2023 18:05

I går kväll så upptäckte matte att jag eller Basse blivit utsatta för stold. Hon låg och läste, bredvid låg Kleptomanen. Matte kliade på henne, hittade nåt som inte skulle vara där. Koll, jodå, denna extrema kleptoman till katt hade minsann stulit en fästing från nån av oss.Inte för att det gör oss nåt, men stjäla fästingar då har stöldbegäret gått till överdrift.

Klarade av morgonrutinerna, kom på att passa dörren i veckor är trist så jag provade en ny variant, ligga ivägen där matte tänkte röra sej. Om hon är tvungen att kliva över mej så är det ingen risk att hon glömmer bort att jag ska med.

 

Liftaren han väntade troget på sin taxi.

 

Som vanligt extremt nöjd över skjutsen hem.

 

Hann bara dit så kom Berner Alice. Trevligt vi har inte setts på många evigheter, så vi hade massor att diskutera.

 

Sigge han hade så skoj igår att han kom tillbaka idag också. Han och Golden Elsa hade massor med skoj.

 

Labrador Alice kom också. Länge sen sist, hennes människor har visst varit på rymmen. Rymningsbenägna människor bör hållas i kort koppel så vi inte missar trevligt umgänge.

 

Basse berättade för Alicehusse att han är extremt ensam och aldrig nånsin träffar människor. Tydligen ljuger han bra eftersom han blev trodd.

 

Nu kommer det fler hundar, mycket trevligt.

 

Den här lilla fina tjejen var på sitt första besök. Trevligt med nya bekantskaper.

 

Aussien Dixie kom också, hon skymtar längts till höger. Sigge blev störtförälskad i henne, enligt honom var hon den vackraste tik han nånsin sett. Nu skanar Sigge väsentliga kroppsdelar, men det hindara ingen glödande kärlek inte.

 

Hej Tillyhusse, nu är det dags för energipåfyllning.

 

Mycket spring och lek blev det, som vanligt blandat med mingel och bra hunddiskussioner.

Vi var visst runt tio hundar idag. Den lille svatre nykomlingen sen igår, som förvirrade matte idag lärde sej att han heter Oskar, kom också men fastrnade visst aldrig på bild.

 

Sigge han lämnade inte Dixie obevakad ett endaste ögonblick.

  a

Jo skulle vi kunna få lite tröstgodis? För nu pratar alla tråkmänniskor om att det är dags att sluta för idag. Med tanke på att det är mångas år tills nästa gång så behöver vi tröst.

Fick godis. För övrigt så syns lille Oskar farmför mej och Basse. Bra andra hundträffen och han har förstått det viktiga i att hålla sej framme hos de med bra fickor.

Åkte hem, käkade och somnade medan matte höll på med tråk.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade sån tur att matte skulle prata med Viveca så magiska fönstret serverade godis. Perfekt eftermiddagsrunda, plus att jag träffade ett par andra jag känner också.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt, får se vad det blir.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards