wilmablogghund

Alla inlägg den 28 oktober 2023

Av Wilma Border collie - 28 oktober 2023 18:05

Klarade av mina morgonrutiner, väntade i många veckor innan matte insåg att det var dags att åka.

 

Jaha var är Basse då? Ingen Liftare på vanliga platsen och inte var han ute heller.

 

På våran lekplats finns det ett gäng med såna här agilityhinder.

De skulle matte ta bort, för de ska inte stå ute och frysa sönder i vinter..

Fördrev väntan på Basse och kompisar med att övervaka att hon verkligen klarade av det.

 

Jodå under min övervakning lyckades hon få bort allihopa. Hade inte jag kollat så hade hon nog glömt minst hälften.

 

Men nu äntligen så händer det saker! Det är kompisar på gång.

 

Basse kom ut och samtidigt kom Alice, Oskar och Fido, för övrigt så hade Fido Inez med sej igen. Trevligt för henne att få träffa oss eftersom hennes matte är kvar på Sjuka huset.

 

Fint väder var detingen blåst och sol.

 

Perfekt Oskar hade ett par människovalpar med sej. Sån är alltid trevliga.

 

Elsa kom och blev så glad för att träffa Alice.

 

Basse berättade för Alicehusse att han aldrig nånsin blir klappad.  Han är tydligen bra på att ljuga eftersom han blev trodd.

 

Basse skulle tydligen hålla nåt föredrag eftersom han intog bordet. Inte vet jag vad han tänkt prata om och ingen ville lyssna heller.

 

Fidomatte har tydligen godis bäst att hålla sej framme. Vi kräver mycket energi.

 

Alice kollade så människorna verkligen lyfte in alla agilityhinder på rätt ställe. Tur att vi hundar håller ordning på de tvåbenta annars skulle allt vara kaos.

 

Elsa och Alice fann verkligen varandra idag.

 

Va? Sluta redan? Korkade mänskiliga påhitt.

Fick passa bilen en stund medan matte pratade med förläggaren igen. Tyckte hon gjorde det igår, men nu skulle nåt nytt avhandlas igen. Säkerligen tråk.

Åkte hem, käkade och somnade, mycket nöjd med dagens trevliga sällskap, behövdes verkligen efter den ensamma pestdagen igår.

Gick på eftermiddagsrunda. Såg till att passera magiska fönstret. Om jag viftar på svansen, mycket och länge och släpper en massa drägeltrådar då öppnas det och ut kommer supergott godis. Precis vad jag behövde.

I morgon hoppas jag att det kommer fler trevliag kompisar 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards