wilmablogghund

Alla inlägg den 30 oktober 2023

Av Wilma Border collie - 30 oktober 2023 18:11

När jag skulle gå ut för morgonrunda var det vitt ute. Inte så mycket men vitt.

Fast det försvann snabbt, redan när jag skulle hämta Basse var det borta.

 

Där ligger han Liftaren och väntar på taxi. Minen av att ha legat och väntat i flera veckor. Jo vi hundar har det också jobbigt med onödiga tidsomställningen.

 

Nöjd och belåten med taxis ankomst.

 

Så skulle vi till vår vanliga lekplats. Hörde nåt om att vi skulle få springa och jag visste vad matte hade i en påse i fickan.

 

Jaha där ute brukar vi leka men vi behöver kolla mycket och noga. Fanns inget att se men vi kände minsann doft vi.

Basse han spårade och spårade.

 

Så ansåg han att vi skulle gå genom skogen här, matte hade andra åsikter.

 

Tog en annan väg istället men vi var vaksamma. Något hade minsann nyss gått här.

 

Ut på den andra ängen. Basse han satte nosen i luften och vädrade. Nä sa matte tyvrr ni kan glömma spring och lek här idag. Jag törs inte släppa er.

 

Vi fick passa ett träd. Skulle ha fått ett spår men.............

 

Det gick lika bra att leta upp en massa köttbullebitar i koppel. Alldeles utsökta var de och det är soprent. De där som smyger runt ska inte tro att de ska hitta minsta lilla köttbullebit inte.

 

När vi städat klart och njutit av de utsökta köttbullebitarna så fortsatte vi ha koll.

 

Basse tog det där med dricka vatten till nya nivåer. Nånstans långt nere i diket finns det lite vatten och det skulle drickas upp.

 

Ut på nästa äng. Här brukar vi ha skoj. Men Basse spanade glömde att kolla efter sork och jag glömde alldeles att kolla om Hare lämnat godis till oss.

 

Långt bort i skogen på det här berget såg matte en skugga som snabbt försvann.

Nu skulle vi gå till bilen.

 

Ute på vägen och Basse hade stenkoll mot berget. Matte var mindre road för detta har varit ett av de säkra ställen där vi kunnat springa och leka.

Gick till bilen åkte och fick passa den på torget medan matte skulle fixa nåt tråk. Vi såg hur hon först paratde med Saras ena husse i hundra år. Hoppas hon planerade nån kommande shopping åt oss. Sen kom Sniff och berättade att han svälte. Vi missade en hel del medan vi satt i bilen.

Hem käkade lite och somnade.

Ute började det snöa igen.

Skulle på eftermiddagsrunda, hade planer på magiska fönstret eftersom matte skulle till biliotektet. Precis då ringde Bassehusse så han kom och hämtade Basse. Alltså fick jag passa biblioteket alldeles ensam.

Fast sen lyckades jag få magiska fönstret att öppna sej. Fick gott godis.

Slutade snöa och började regna istället så skönt att få gå hem igen.

Får se om mattes plan inför imorgon går att genomföra. Hoppas det för då blir det bra.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards