wilmablogghund

Alla inlägg den 30 mars 2024

Av Wilma Border collie - Lördag 30 mars 17:58

Idag fyller jag 10 år. Födelsedagar är viktiga att fira precis som jul, hemflyttningsdagar och sånt.

Blev ordentligt gratulerad i morse av både matte och Basse.

Sen skulle vi ut på morgonrunda.

 

Titta! Min bil och på den satt den en påse till mej! Present från vår allra bästa frysstädare, en massa gott som vi ska få i veckan.

In käkade födelsedags frukost tillsammans med Basse.

Sen åkte vi hem till honom. Matte ställde bilen nära vår lekplats, där brukar den inte stå men det fanns en plan.

 

La mej på bordet och spanade efter kompisar. Var vackert vårväder så det borde komma ett gäng.

 

Men titta vad trevligt. Rozzo kom, honom har jag inte träffat på många evigheter så det var trevligt.sen kom det många kompisar. Matte räknade aldrig men många var vi.

 

Många människor som gratulerade mej ordentligt.här blir jag grattad av Eozzomatte.

 

Så värsta bästa överraskningen. Moha och Troy har sluppit ut från fångenskapen och kom och gratulerade mej.

 

Bassehusse kom ut en stund så Basse umgicks med honom.

 

Moha och Troy provsatt hans låda på fyrhjulingen. Särskilt Moha älskar att åka med Bassehusse.

 

Så började matte greja vid bilen. Kolla Basse och Alice som verkligen hade koll på vad hon gjorde.

 

Jag och Basse bjöd alla komopisar på fest. Pannkakor och korv. Alla fick varsitt fat med sånt.

 

Alla människor hämtade från mattes bakluckeservering till hundarna.

 

Kan meddela att det var försvinnande gott. Jag åt så snabbt att matte han inte med att ta bild, men Moha och Trot uppskattade verkligen det vi bjöd på. Hörde att alla hundar gillade det. 

 

Kollade att människorna som inte fick varken korv eller pannkakor hade det bra och det verkade så.

 

Minglade runt och pratade en hel del viktiga hundsaker.

Så skulle alla hem igen. Först hette det att Basse skulle vara hemma med sin husse. Men sen när jag skulle åka så ringde han. Kunde Basse hänga med mej hem? Så klart han kunde.

Inte åkte vi hem, först skulle matte prata med förläggaren i i flera veckor. Sen skulle vi handla till Bassehusse igen. Tillbaka dit, lämnade av sakerna och matte kollade fåren igen.

Hem till mej. Vi somnade väldigt gott, tar på krafterna att ha party med alla kompisar.

Ut på eftermiddagsrunda.

 

Hallå Magiska fönsret kan du öppna dej? Det öppnades så vi fick födelsedagsgodis och jag blev gratulerad.

Hemma igen fick jag present av matte.

 

Dålig bild men en leksaksekorre fick jag och goda ben som Basse valt ut. Men de där benen käkade vi upp innan matte hann ta bild.

Tror Basse får sova kvar i natt också, blir perfekt detta och imorgon är det kompisar och mingel igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards