wilmablogghund

Alla inlägg den 11 mars 2024

Av Wilma Border collie - Måndag 11 mars 17:58

Vaknade i morse, ingen Basse kom alltså hade han tagit sovmorgon,

Gick ut för ensam morgonrunda, käkade tråkfrukost.

Matte grejade med intressanta saker så jag bevakade, förstod att det jag hörde igår skulle bli av. Sen slog förvirringen till. Matte stirrade på ett glas med mörkröd vätska, det där var inte vattnet hon hade tänkt dricka, vi har inte sån färg på det. Den förvirrade skulle hälla blod på en flaska men lyckades hälla det i glaset istället. Hade varit nåt för den vegetariska människan att dricka blod! Blev ordning så blodet hamnade i flaskan.

Åkte och väckte den morgontrötte Basse.

 

Hamnade vi vår vanliga lekplats. Basse och hans snörull, nu hann han inte ens få av sej kopplet innan det var dags.

 

Natursnö med skare på blir nästan som konstsnö. Faktiskt helt okej att rulla på, kan mycket väl ha varit sista rullet på natursnö för nu försvinner den snabbt.

 

Kollade av ängen och sprang en del. Den frvirrade glömde självklart Fidobollen i bilen. Allt ska vi hundar hålla reda på. Fast vi hade kul ändå.

 

Inget är som väntans tider. Basse har dragit på dass inne i skogen, bara att vänta på att han behagar återkomma.

 

Fast vi gick in i skogen igen. Bara att vänta på att matte behagar komma.

 

Delade på Basses frukost, smakar så bra i skogen.

 

Så lyckades han hitta ett gammalt vintermarinerat revben, extra gott enligt honom.

 

Passa träd, sånt är trevligt eftersom vi vet vad som väntar.

 

Jag blev släppt först. Jag tar det lugnt och netodiskt, men sen när jag närmade mej spårslutet kom han dundrande i full fart.

 

Spårsluten är ofta en överraskning och idag var det en massa blodpudding. Utsökt gott, vi städade väldigt noga så inget finns kvar.

 

Så var det städpatrullen. Jag låg och smälte alla goda blodpuddingbitar medan Basse gick och städade bort alla bloddroppar. Enligt honom är våra spår hemliga och det ska inte finns något som avslöjar dom.

 

På väg tillbaka och Basses besvikelse är stor. Bästa diket har frusit ihop igen, inget bad, inget dricka vatten heller.

Gick till bilen och åkte hem.

Somnade väldigt gott. Det där med att spåra tar verkligen på krafterna men så skönt att få använda nosen ordentligt och sen hitta gott godis.

Skulle på eftermiddagsrunda, matte skulle till biblioteket alltså passade vi det.

 

Hallå Viveca!! Vi behöver lön efter bibliotekspassning, kan du öppna ditt fönster? Matte påstår att en dag kommer Basse att lyckas klättra upp för väggen till fönstret.

Det öppnades och vi fick vår utsökta lön.

Gick hem. Hörde att matte pratade i telefonen.

Sen fick vi en underbar nyhet. Basse får sova kvar hos mej i natt!! Gissa om vi ska mysa för nu var det ett tag sen sist.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards