wilmablogghund

Alla inlägg den 10 mars 2024

Av Wilma Border collie - Söndag 10 mars 18:02

Alltså livet som frigiven fånge är helt perfekt. Ja, frånsett min ensamma morgonrunda och smaklösa tråkfrukosten. Men bara känslan av att idag skulle jag få åka och mingla igen.

 

Jaha var är Basse då? Han borde faktiskt komma och möta mej!!

 

Där kommer han. Tydligen hade han suttit och väntat på lift. Måste få den förvirrade att begripa att Basse ska inte tvingas att springa ett par hundra meter, han ska åka taxi.

 

Nu händer det saker. En bil med Elsa har kommit och uppe i backen kommer Alice också. Bra vi blir inte ensamma fast det blåste runt invånare från Norra ishavet.

 

Så nu är vi ett gäng, inte lika många som igår, men vi som kom hade lika trevligt som alltid. Som detta hjälpa Poppie att käka upp hennes frukost. Självklart hade ingen av oss fått någon hemma. Människorna ljuger när de påstår nåt sånt.

 

En massa trevligt mingel där vi pratade om viktiga hundsaker, medan människorna pratade sitt vanliga tråk.

 

Bankis och Poppie toksprang ett tag. Tänk om människorna gjort detsamma då hade de inte behövt klaga om kallt.

 

Tänk Bankis har en förstående matte, hon begriper att vi är väldigt ensamma hundar som aldrig får umgås eller blir kliade och klappade. Njöt verkligen av det. Nu kan det dröja länge till nästa gång.

 

Dvärgschanuzer Mezzo kom förbi och sa hej. Trevligt för han har tillhört de förbjudna under min fängelsetid så vi hade en del att prata om.

 

Jaså, du tror att du ska ha den där bollen. Vet du, jag tror att det är jag som äger den.

Snodde den en kort stund men matte missade bildbevis på det.

 

Bankis trodde att hon skulle ha min gris. Nähä, se den behövde jag väldigt mycket just då.

 

Lika bra att ligga och vakta den en stund.

Men så började alla gå och Basse skulle åka fyrhjuling med sin husse.

Lyssnade på tråkpratet mellan Bassehusse och matte.

Vanliga rutinerna i morgon, om Basse kommer beror på hur morgontrött han är, annars hämtar jag hoonom.

Så hörde jag minsann vad matte sa till Bassehusse att vi ska få göra i morgon. Lät väldigt bra, kommer att bli en perfekt måndag, men det berättar jag om i morgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards