wilmablogghund

Alla inlägg den 9 mars 2024

Av Wilma Border collie - Lördag 9 mars 17:53

Vaknade i morse hörde hur matte sa en massa otryckbara ord.

Gick ut för min ensamma trista morgonrunda.

 

Detta är min gata, den ska numer vara svart och inte vit!! Det hade trillat ner fullkomligt onödig snö under natten.

Gick hem, käkade ensam smaklös tråkfrukost. Funderade på hur jag skulle fördriva vad jag trodde var en ensam tråkdag, medan alla kompisar hade skoj hemma  hos Basse.

Men så hörde jag hur matte skramlade med alla tusentals nycklar till fängelseporten. Kunde det verkligen vara möjligt?

Hamnade i bilen men vågade fortfarande inte tro något.

 

Titta! Jag är fri, jag är inte fånge längre!! Samtidigt så kom Inez och Fido. Så trevligt att få träffa dom igen.

 

Basse kom och golden Elsa. Även hon hade suttit i Hormonhäxefängelset så vi hade en del att diskutera om vår bedrövliga fängelse tillvaro.

 

Det kom flera hundar hela tiden. Enligt matte var vi runt tio stycken idag, men eftersom matte inte är hennes starka sida så är antalet inte att lita på. Hon kan ha räknat samma hund två gånger eller missat nån eller, ja ni som har människor vet.

 

Trevligt Poppie ska käka frukost. Tänk ingenav oss hade fått nån fruksot hemma så det var bäst att hålla sej framme. Lika utsökt god som alltid.

 

Bankis kom också. Trevligt för jag har inte träffat henne på hela fängelsetiden. Hade mycket att prata om. Hörde att hennes människor prtade om att det snart är dags för henne att sitta i det där eländiga fängelset. Tror vi ska införa Hormonhäxornas befrielsefront så vi slipper dessa eländiga mänskliga påhitt med fängelse.

 

Den där bollen, den är nog faktiskt min. Men flera är intresserade av den. Kom över den en stund, men eftersom jag är en artig hund så lånade jag ut den.

 

Jag hittade min gris. Den är min, bara min alltså vaktade jag den. Att Basse lyckades sno den behöver vi inte prata så mycket om. Förövrigt så vet jag precis hur jag ska överlista honom så jag tog tillbaka den.

 

Åh Tillyhusse har nån utdelning. Bäst att hålla sej framme. Utsökt godis bjöd han på.

 

Alltså detta trevliga mingel, som jag har saknat det medan jag satt i fängelset. Så många trevliga hundsamtal, hade som vanligt massor att avhandla. Ja Basse har grisen i sin mun igen, med det var synnerligen kortvarigt. Återtog den snabbt.

 

Äsch! Ni ser ju, bara Fidos bil kvar på parkeringen, alla andra har åkte hem. Kunde de inte ha tagit hänsyn till mej och golden Elsa som missat så mycket trevligt och hållit på dubbla tiden?

Åkte hem, käkade lite och somnade, så belåten med en alldeles perfekt förmiddag.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade tur. Matte behövde prata med Viveka så magiska fönstret öppnade sej.

Nu ska jag vila, för i morgon ska jag träffa kompisar igen.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards