wilmablogghund

Alla inlägg den 17 mars 2024

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö.

När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.

 

Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel ställe. Visade sej att det var Basse som skulle hämtas. könt för jag började vara allvarligt oroad.

 

Fast det var kallt och blåste runt en massa invånare från Norra ishavet blev vi ett helt gäng hundar. Tror det var nio stycken idag.

jälvklart hjälpte vi till med Poppies godis.

 

Nu kommer det flera, bäst att hälsa eftersom vi är väldigt artiga hundar.

 

Dvärgschanuzer Charlie kom på besök. Trevligt för det var ett tag sedan alltså en massa att prata om.

 

Mannen som talar med hundar eller om det möjligen är Tillyhusse som alltid har supergott godis.

 

En massa mingel och lek, precis som det ska vara.

 

Jaså ni tror att ni har överlistat mej? Poppie och Basse hade stulit min tillhörighet.  

Såg till att få tillbaka grisen som är min, bara min.

Så gick som vanligt tiden alldeles för fort.

Hade så tur att Basse skulle hänga med hem till mej idag.

Men innan vi kom hem skulle vi göra något annat. Blev skjutsade till spårvägen. Vi fick passa bilen.

 

Såg att matte pratade med en söt dvärgschnauzertik med sina tvåbenta, Tydligen någon som gått svampsökskurs för matte för länge, länge sedan.

 

Hon skulle tävla i nosework. Blend spårvagnarna fanns det en massa olika gömmor vars doft hon skulle hitta.

Först inne i spårvagnarna.

 

Så skulle de iväg och leta mera.

 

en skulle hon leta på utsidan av vagnarna också. Enligt matte så skoj att se och domaren gick med och såg att allt gick rätt till.

Tydligen gick det väldigt bra, för hon fick nåt diplom.

Sen var det dags för oss att åka hem.

Käkade lite och somnade gott.

Gick på eftermiddagsrunda, fortfarande iskallt ute och inte träffade vi några vi känner heller.

För se vad jag och Basse hittar på i morgon, enligt matte beror det på vad vädret är på för humör.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards