wilmablogghund

Alla inlägg den 31 mars 2024

Av Wilma Border collie - Söndag 31 mars 17:58

Min födelsedag var som sagt alldeles perfekt. Gillar sånt här rejält firande, borde införas varje födelsedag. Ska nog skriva in det i nån hundlag.

Dessutom fick Basse sova kvar igen, gillar verkligen livet som sambo.

I morse klarade vi av våra vanliga morgonrutiner och sen skulle vi åka hem till Basse.

 

Först hade Basse planer på att gå till sin Liftarplats, emn ångrade sej, sällan det kommer kompisar den vägen.

 

I brist på snörull så går det tydligen lika bra med lite bad i ett dike. För övrigt så är sjön helt isbefriad nu så han ger sej väl ut och simmar snart.

 

Där kommer Poppie, bra då blir vi i alla fall tre för till skillnad från iogår var det ganska kyligt idag och mulet.

 

Jag och Basse försökte påstå att vi inte alls hade ätit nån frukost. Matte påstod att vi ljög, ursäkta vi hade inget minne av frukost.

 

Sen kom Gunhild också.

 

En liten stund senare kom Berner Alice också. Blev gratulerad både av henne och Gunhild.

 

Ursäkta Gunhildmatte, vi ser att du har händerna i fickorna är det så att du har något att ge utsvultna hundar?

Fick lite, bra detta att ha koll på vilka som lönar sej.

 

Basse han stod i sin låda och hade stenkoll på Poppie och Gunhild som hade något hemligt för sej.

Men sen var det dags att åka hem igen.

Basse han skulle vara hemma med sin husse, elände, han kunde ha bott kvar hos mej.

 

Fast räddningen var nära. Matte skulle prata tråk med Moha och Troymatte. De blev så glada när jag kom. könt med mera hundsällskap.

 

Bla, bla bla tråkprat i mängder. Efterråt ångrade jag att jag inte lyssnade mera. För när vi skulle gå så hörde jag att Moha och Troy skulle återgå till fångenskapen i Stockholm. Om jag hade lyssnat så kanske jag hade kunnat smugglat med dom hem till mej eller nåt sånt. Undrar hur många hundliv de ska vara fångar nu? Fast jag hörde nåt om en skogsröjar grej när de kommer. Måste snacka med Basse om hur vi ska lägga upp det. Har massor att ta igen efter hela långa vintern.

 

Detta är ett vårtecken här, spårvagnarna är ute och åker.

Åkte hem, käkade lite och somnade av ren leda. trist utan sällskap.

 

Eftermiddagsrunda, tänkte att magiska fönstret skulle öppna sej, men hade ingen framgång. Gick en tråkrunda, träffade inga jag känner.

I morgon är det sån där bra röd dag igen så förhoppningsvis kommer det kompisar då också.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards