wilmablogghund

Alla inlägg den 5 mars 2024

Av Wilma Border collie - Tisdag 5 mars 18:04

I morse blev Basse levererad till mej. Perfekt med gemensam morgonrunda och frukost. Ute blåste det runt en massa invånare från Norra ishavet.

Men något skulle vi göra.

 

Blev skidbacken eftersom blåsten känns mindre där. Alltså dessa snörull i konstsnön är underbara. Jag har inte fått vara här på länge. Fångvaktaren har pratat om att det kan komma förbjudna hanar. Rullade massor och verkligen njöt.

 

Jag tyckte att vi skulle springa en del, Basse han skulle ta alla viktiga morgonrull i evigheter, vi vet att snart är snön borta så bäst att passa på.

 

Kollade av vilka hundar som rört sej här sen sist. Flera som vi känner.

Sprang en del också.

 

Spanade, det brukar komma andra trevliga hundar som vi kan leka med och ha trevliga hundsamtal. Men idag var det alldeles öde.

 

Och där drar Basse, nu ska han på dass i skogen. Det gäller att ha krav om man heter Basse.

 

Medan han klarade av vad han skulle i skogen så lekte jag en del med bollen. Men fast han var en bit bort så såg han vad jag gjorde.

 

Han är min bästis så han fick låna bollen en stund. Så jagade vi varandra för att sno bollen. Men det blev bara skitbilder.

Sen kom det en hund vi inte känner.

En trevlig sheltiekille som bor ute i skogen med sina människor. Snackade en hel del med honom. Människorna de pratade så mycket tråk att matte helt glömde att ta bilder. Men vi hörde att hon berättade om våra hundträffar så han kanske kommer och hälsar på där framöver.

Han är en sån som hade varit förbjuden för mej, men han bara hälsade och brydde sej inte ett dugg om min bak.

Förutsätter att matte tar fram alla tusentals nycklar och låser upp fängelseporten.

 


Lekte lite mera, men sen var det så kallt att vi skulle hem igen.

Käkade lite och somnade.

Skulle på eftermiddagsrunda, hade regnat här men matte visste att i Flen där hade det snöat. Ska inte vara mer varken regn eller snö just nu.

Gick en tråkrunda, blåste runt ännu fler invånare från Norra ishavet. Var skönt att komma in igen.

Får se vad vi ska hitta på i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards