wilmablogghund

Alla inlägg den 3 mars 2024

Av Wilma Border collie - Söndag 3 mars 17:53

Gick ut i morse och förväntade mej en ensam tråkrunda.

Men tänk jag hann inte många steg så stannade matte, vänta det kommer en hund, måste kolla om det är nån du får träffa.

Tänk det var minsann labrador Alice som var ute och rastade sin husse! Underbart att få snacka med en annan hund och få lite skvaller från hundträffen igår. Självklart hade jag missat en massa trevligt. Fast nån Pannkakstaxi fanns inte tydligen är Inezmatte kidnappad av människoveterinärerna på Sjuka huset nu igen. Hörde att människorna pratade om att kanske nästa helg att jag får återkomma.

Gick min runda, hem och käkade smaklös tråkfrukost.

Skulle hitta på nåt i min bedrövliga tillvaro. Alla leriga skogsstigar gick bort.

 

Hamnade vid hembygdsgården i Sparreholm igen. Fördelen är att här kan jag vara på fria tassar. Tomt och ödsligt och inga hanar fanns det heller.

 

Matte hade tagit med sej en boll. Jo den var rolig i några minuter tills jag kom på att leka ensam med den var inte alls skoj. Tänkte att om jag leker så kanske hon låser upp fängelset. Men snutta på den och vakta den gick bra en stund.

 

Bestämde att jag skulle gå och kolla udden istället.

 

Bra godisbänken levererade godis. Perfekt.

 

Äsch! Jag hade verkligen behövt kolla den här bryggan!! Men ni ser hur vattnet stigit ännu mera och dit kommer jag inte. Hur ska jag kunna fixa mina självpåtagna viktiga uppdrag?

 

Syns dåligt på bilden men långt där ute vid det mörka strecket har isen dött. Hörde att ännu får inte Basse hänga med hit, Han kan få för sej att springa ut för att bada och det kan sluta med katastrof så han får hänga med när isen verkligen dött.

 

Tröstade mej med att kolla godiseken. Den är pålitlig för den hade som vanligt godis till ensam behövande hund.

 

Men inte här heller?? Nu börjar det vara besvärligt!

 

Den här bryggan har inte alls mått bra av isen och skulle verkligen behöva kollas. Men den går inte att nå.

 

Hade tur det hade slagit ut ostblommor, städade noga bort alla.

Så började matte prata om nåt som skulle hämtas i bilen.

  Titta! Bollen som jag och Basse fick av Fido för länge sen. Den har jag inte lekt med på hela vintern.

 

Hade massor med skoj med den. Synd bara att matte är så usel på att sparka iväg den ordentligt. Lekte mycket, tänkte att det var lika bra att visa att jag inte tänker vara fängelsekund så länge till. Har viktigare saker att pyssla med.

Men så började det regna så jag ville hem för att undgå en massa skador.

Hemma så käkade jag lite och somnade.

Gick ut på eftermiddagsrunda. Träffade inga jag känner och inga hundar ute heller, fick inte ens passera magiska fönstret.

I morgon är det äntligen måndag igen och alltså Bassedag och ordning i tillvaron. Ser verkligen fram emot hans sällskap. Blir säkert en mycket bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards