wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 mars 2024

Födelsedagsshopping

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom.

När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.

 

Snön vräkte ner med enorma flingor, detta ska föreställa framrutan på min bil.

 

Basse hittade vi i vägkorsningen, han klagade över att hans taxi var sen. Det var den inte alls. Stoppade in honom i bilen och sen skulle vi till Flen.

 

Denna väntan, varför ska människor handla tråk? Dessutom i typ flera veckor? Vi somnade av leda.

 

Åkte vidare och hamnade i en annan del av den kungliga skogen. Trevligt eftersom vi gillar nya ställen.

 

Satt en massa såna här skyltar efter stigen, Tydligen nåt för att människovalpar ska lära sej hur de ska göra om de går vilse i skogen. Vore bättre att det satt sånna i stora butiker och bland gator i städer till fövirrad människa som alltid är kroniskt vilse, Tänk så ofta jag och Basse gangt ner våra klor och slitit av våra pälsar av oro för att hon ska vara spårlöst försvunnen i nån affär eller köra vilse i nån stad så vi aldrig hittar hem igen.

 

Trevlig stig var det med en massa spännande att undersöka.

 

Kungen har vacker skog där och matte med den svåra svampabstinensen gick och muttrade om olika svampar.

 

Delade på Basses frukost, smakar mycket bättre i skogen.

 

Så började hon som omväxling prata om ekorre. Vi spanade, såg ingen sån. Var för övrigt väldigt länge sedan vi träffade nån.

 

Detta är vad hon kallar ekorre!!!!!! Jag som ekorrexpert kallar den för fusk och konstgjord, de ska vara levande och helst prata med mej.

Gick till bilen, fick passa den medan matte försvann.

 

Nu skulle hon lämna böcker till försäljning hos Lida gård. Blir spännande att se hur det går.

 


Äntligen! Vi har inte shoppat på en hel vecka och det är alldeles för länge sen. Enligt rutin plockade jag ut varsin lösgodis till mej och Basse. Att matte påstår att jag snattar är lögn! Jag har anställt mej som provsmakare, tänk om de skulle sälja godis som inte är gott? Vore katastrof, fast hittills har alltid allt varit utsökt.

 

Benexperten kollade av bensortimentet. Vi fördelar våra uppgifter väldigt bra. Matte smusslade med något vi inte skulle bry oss om.

 

Finns inget så gott vatten som det hos Flens djurcenter, för övrigt kanske det inte finns nåt hemma så bäst att dricka.

 

Så det viktiga shoppinggodiset, mycket viktig rutin. Lika utsökt som alltid. Det där matte smusslade med var födelsedagspresenter till mej och Basse på lördag fyller jag 10 år och nästa tisdag 2 april fyller Basse 5 år.

Åkte hem, då regnade det så snön försvann lika fort som den kom.

Vi somnade mycket belåtna med dagen.

Matte fick nåt bra besked per telefon, men vi brydde oss inte så mycket

Gick på eftermiddagsrunda, hade slutat regna så vi slapp skador, lyckades passera magiska fönstret och fick välbehövligt godis.

Nu har Basse åkt hem, får se vad vi hittar på i morgon, nåt blir det självklart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards