wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 mars 2024

Kompismingel

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner.

Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.

 

Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.

 

Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde till Ossy för många år sedan en sommar med riktig ovädershetta.

 

Kollade runt och hittade konstiga prylar som tydligen kom från campingen. Insåg att det var ingenting som jag hade behov av där och då.

 

Basse behagade komma när kompisarna började anlända. Väldigt viktigt att ta emot alla som kommer.

 

Började med att käka godis så vi skulle få energi och samtidigt pratade vi om veckan som varit sen sist. Vad vi gjort och inte gjort, som vanligt mycket viktigt att diskutera.

 EnligtHonSomInteKanRäkna var vi nio hundar idag. Skönt väder eftersom solen sken.

Blev en del lek och mera umgänge.

 

Va? Siggehusse påstår att det är slut på godiset. Kan väl ändå inte vara möjligt eller? Tyvärr var det alldeles slut.

 

Räddningen var nära för Tillyhusse han har alltid välfyllda förråd som tur är. Om vi inte hade dessa träffar så skulle vi svälta ihjäl.

 

Tilly försöktye stjäla min gris. Begriper inte varför alla kompisar alltid ska försöka stjäla den.

 

Äsch då! Nu har tiden gått för fort igen. Basse ska åka nånstans med sin husse och alla andra ska hem. Elände.

Jag fick passa bilen i flera evigheter medan matte var och pratade med förläggaren. Nu närmar sej svampsäsongen och det har pratats med tänkta återförsäljare och sånt ska tydligen diskuteras i evigheter.

Kom hem till slut, somnade gott

Gick på eftermiddagsrunda. lyckades passera magiska fönstret. Satte mej, stirrade viftade på svansen och det öppnades. Fick välbehövligt godis och lyckades träffa ett par människor jag känner. Alltså en bra eftermiddagsrunda.

 

Länge sen det var bild på Alice Cooper och Mimmi. Här tar de igen sej efter nån rusning runt lägenheten. Cooper han stjäl fortfarande allt han kommer över, försöker slita tuggben ur munnen på mej eller Basse, kastar sej över MITT käk gör han också. Undrar när han ska begripa att han är katt och inte hund.

Nu ska jag vila så jag orkar med morgonndagen med mera kompisar.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards