wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 mars 2024

Väldigt längesen ställe

Av Wilma Border collie - Torsdag 21 mars 18:03

Basse fick jag hämta på hans vanliga liftarplats.

Tydligen bättre att ligga där och se uttråkad ut än att bli skjutsad till mej.

Sen skulle vi åka nånstans. Åkte på vägar vi inte åkt på väldigt länge.

 

Här har vi inte varit på många, många evigheter. Sprang och lekte en massa, kollade nyheter.

 

Basse upptäckte sjön med opålitliga isen. Den ska han inte bry sej om och dessutom har sjön växt etremt mycket.

 

Delade enligt rutin på Basses frukost, sån ute är mycket godare än tråkfrukost hemma.

 

Av säkerhetsskäl så blev Basse fånge, men han tittade längtansfullt på isen som han inte alls ska bry sej om.

 

Här hade den dött och någon hade planer på att bada. Han fick inte alls bada just då.

 

Alla de där flera hundra år gamla ekarna är enligt matte vackra. Bryr oss inte, vi hade tassarna fulla med en massa annat.

 

Många av ekarna hade tappat enorma granr under vintern. Tydligen tålde de inte snö och stomar.

 

Men fallna ekgrenar är bra, för det blommade ost på en av dom. Finns inga spår kvar efter vår städning.

 

Ännu bättre grenen var nära det öppna vattnet så Basse kastade sej snabbt ut. Alltså det är fortfarande inte badsäsong. jag smakade på det och det var iskallt.

 

Tack snälla hare som lämnat en massa godis till oss. Mycket omtänksamt.

 

Jag som inte bryr mej om farlig is och sånt kunde fortsätta vara på fria tassar, Hittade ännu mer hargodis, perfekt.

  

På väg mot bilen, den svårt vattenberoende var tvungen att kolla alla vattenpölar också.

Matte skulle fixa något i närheten så vi passade bilen medan hon gjorde vad hon skulle.

Åkte en annan väg hem.

Passerade vår bra lekplats i Sparreholm, Jag var där ett par gånger när jag satt i fängelset och tänk nu håller isen på och dör på Båven så snart kan vi åka dit och leka. Hoppas den dör snabbt nu.

Hem, vanliga rutnen med lite käk och sen somnade vi. Tog på krafterna att kolla längesen stället.

Skulle på eftermiddagsrunda, fick inte passera magiska fönstret och inte träffade vi några vi känner heller. Alltså tråkrunda.

Får se vad vi hittar på i morgon, nåt blir det.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards